• Nelsan

Massera zonpunkter för att få igång förlossning....

Var till BM idag och hon föreslog att jag skulle massera zonpunkterna som man har ovanför fotknölarna för att eventuellt få igång fölossningen.

Men jag vet inte vart jag ska hitta dem. Hon sa att det gör ont där de sitter, men mitt problem är att det gör ont längs hela benet.

Så är det någon som vet var dessa punkter sitter??????? Ungefär hur högt ovanför fotknölen???

Tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Massera zonpunkter för att få igång förlossning....
  • Nelsan

Har inte en aning om det funkar eller inte men tyckr att det är värt ett försök!!!

Jag har masserat på insidan foten strax bakom knölen(när jag väl hittat knölen vill säga)
    Är väldigt öm där och det var skönt, kändes som svullnade gav med sig en aning åxå.

Så om det inte sätter igång någon förlossning så har det iallafall lättat på trycket i mina fötter

Kan åxå berätta att jag masserade första gången igår kväll......åh så skönt och lugnt som jag har sovit inatt var det länge sedan jag sov och idag har jag haft ganska mycket sammandragningar.....så vem vet kanske var det lugnet före stormen......så här ska MASSERAS!!!

Lycka till alla ni som gör ett försök!!!!

Väntar på dig älskling +7
  • misan84

Nelsan: Masserar för fullt nu. Lycka till

♥ Vecka 37♥ 22 dagar kvar♥ BF 070704♥
  • Maggan78

Någon som lyckats?

Det som inte syns finns inte. Bikinilinjen t ex!
  • misan84

Neee inte här iallafall:(

♥ Vecka 38♥ 19 dagar kvar♥ BF 070704♥
  • laluna

Jag har fått höra att punkten sitter ungefär 3 fingerbredder upp, under det tredje fingret. Vet inte om det funkar eller om jag bara hade tur. jag masserade punkten på vänster ben 2 dagar och 2 dan på kvällen satte det igång. på insidan av foten.

• misan84

laluna: Då ska jag inte ge upp utan fortsätta Svårt att hitta punkten tycker jag...

♥ Vecka 38♥ 19 dagar kvar♥ BF 070704♥
  • laluna

på mej var punkten lite ömmare . men du kan ju tryckalite runt om om du är osäker. Det gör nog ingen skada i allafall. Lycka till !!!!!

v. 31 bf 19/8
  • Tinaki

Enligt min BM så ska man på insidan av foten vid fotknölen lägga 2 fingrar och där ska den sedan finnas. Det ska går in lite som en grop där och gör lite "ont"

• Disan
    Tinaki skrev 2007-06-16 14:08:23 följande:
    Enligt min BM så ska man på insidan av foten vid fotknölen lägga 2 fingrar och där ska den sedan finnas. Det ska går in lite som en grop där och gör lite "ont"
    Precis! Fast på mig gör det myyyyccckkkkketttt ont! Har masserat, eller ja, sambon har fått göra, i ungefär en vecka nu och mina SD blir bara starkare och starkare. Vet dock inte om det har med det att göra...
  • Prisman

jag masserar också fotknölen och tycker att det gör väldigt ont...
    inbillar mig att jag har svullnat där också...
    det är ungen som skall ut och inte foten...!

Svar på tråden Massera zonpunkter för att få igång förlossning....