• Cerrgweni

18000-mila service...vad ingår?

Hejsan!!

Vi har en Volvo V70 -99 som snart rullat 18000 mil och det är då dags för service...

När vi ringde och bokade tid så frågade vi vad som ingick i den servicen...men har nu glömt vad han sa.. Någon som vet vad det är de gör då?
    Dyrt är det i alla fall...så det borde vara en hel del de ska pyssla med!!

• Svar på tråden 18000-mila service...vad ingår?
  • Cerrgweni

Kamrem på V70 byter man 16500-mila servicen så den bytte vi förra gången...

Det kommer kosta runt 5000 nånting så lite mer än byta olja och luftfilter borde det vara...!!!

• kapet

Vi gjorde service på våran xc70 -01,16700 mil

Olja
    Spolarvätska
    Filterinsats
    Multifilter
    Packning
    Bränslefilter
    Vevhusfilter(kontroll o rengörning)
    kamrem

Det kostade 8200 kronor

• Cerrgweni

Ah.. nåt med vevhus pratade han nog om... typ byta nån olja där.. eller nåt..

Jaja.. är ju ett måste att lämna in den ialla fall..!

• kapet

Man måste lämna in det,me deras jobb kostar mycket tycker jag.
    Vi frågade om hyr mycket det skulle kosta att byta bromsklossar(fram o bak). Det gick på 3250 kronor.
    Vi köpte bromsklossar hos rejmes och betalade 1630 kronor och våran vän (bilmekaniker) gjorde jobbet. Alltså de tar nästan lika mycket för att göra jobbat som delar kostar. Därför blir det dyrt,men ändå måste man göra service hos dem för att få stämpel i boken.

• Cerrgweni

Mm.. Vi försöker nog göra det mesta som inte är service själva... Min sambo kan en endel om bilar osv... Men just den där stämpeln är ju som sagt värd ganska mycket!

• kapet

Det första bilhandlare/privatpersoner frågar när man ska sälja den är serviceboken och stämpel. Vi har också gjort ett o annat hos våran vän.

• fiffiluran

ni verkar ha lite koll.. jag har en volvo S60 -02:a.. kamrem bytt efter 15 000 mil (14 000 milaservicen) i december 2005.. nu lyser det "dags för service" på displayen och jag har 200 mil kvar till 17 000 mil. Är det dags för service igen alltså (suck!)?? Vid vilka milantal är det service egentligen? Antar att det blir fler och fler ju längre bilen gått?

• Cerrgweni

Har inte sån koll på andra bilar... för som jag förstått så är det olika på olika bilar...

Våran service-lampa gjorde så oxå när det inte alls var dax för service... Så vi pratade med de på Volvo och det visade sig vara så att lampan var felinställd så den lyste tidigare än den skulle... Det var bara att lämna in den till dom så fixade dom det till rätta igen!

Annars så står det väl i service-boken vid vilka mil man ska serva? Har för mig att det gör det i våran..!

Svar på tråden 18000-mila service...vad ingår?