• LovelyDay

Min dotter gräver i min tröja ;-)

Min dotter på 2 år sticker ner handen i min tröja och "känner efter", rattar litegrann o tankar trygghet så fort hon får en bra anledning. Och det är ofta... Jag tycker inte att det gör något, tycker det är lite lustigt. Ammade henne i 16 månader, och hon var jätteledsen när jag slutade, så det här är väl lite kompensation. Nån som har samma situation?

• Svar på tråden Min dotter gräver i min tröja ;-)
  • Alvi

Njääääe.... Men däremot (jag ammade oxå i 16 månader) så är min treåring hemskt intresserad av mina bröst nu när jag är gravid. Pussar gärna på dem och sådär, och jag tycker oxå att det är helt okej.

• Aros

Min son gör lite samma sak. Gillar mycket att dra ner min tröja och känna innanför. Jag slutade amma honom straxt innan han var 9 månader så jag tror inte det är därför. Tror det mera beror på att det är lite spännande och latjo grejjer där.

• Aros

Min son gör lite samma sak. Gillar mycket att dra ner min tröja och känna innanför. Jag slutade amma honom straxt innan han var 9 månader så jag tror inte det är därför. Tror det mera beror på att det är lite spännande och latjo grejjer där.

• Flätad

Min flicka är 14,5 månader och gör precis lika dant! Jag slutade amma redan vid 6 mån så det är ju längesedan men jag har ändå tänkt att hon nog "minns" tryggheten på något vis...?

• mormia

Sluta amma vid 9 månader och nu när hon är 18 månader gör hon samma sak. drar i käderna och ska titta jag kan också få en leksak i tröjan.

• Jennywise

jepp.. min son är snart tre år och kryper ofta upp i knät för att "ratta" lite, särskilt om han är ledsen över något. ammade honom tills han var nästan två och det gick ganska bra att sluta med det, men klämmandet går det desto trögare med.=) har försökt säga till honom att stora killar inte leker med tuttarna (vilket hans pappa som är en stor bröstfetischist förstås finner omåttligt roande) och att bara bebisar får äta tuttemat men han säger bara att "när bebisen kommer får han ha den ena tutten, så tar jag den andra!"
    haha, jag orkar bara skratta åt det.=) Fast nu när tvåan är på gång så måste jag få honom att sluta.

(¯`·.*.·Ett barn i magen och ett utanför·.*.·´¯)
  • pingus

Jodå...min son gräver oxå under min tröja....han nöjer sig med att bara ha handen innanför.Men där emot så vill han "gosa" med handen i min armhåla...tur man inte är kittlig
    Han är tre år....och jag ser inga fel i det.

• Sofia27

Min yngsta dotter (2 år) är också en grävare Hon stoppar ofta ner handen innanför min tröja (eller min mammas eller svärmors) och klämmer och gosar, framför allt när hon är trött

• Jennywise

nä jag ser inte heller något fel i det utan det är enbart för min egen skull han måste sluta snart. han klämmer riktigt hårt ibland och brukar även "vrida" på mina bröstvårtor- vilket nog är måttligt roande när jag ska börja amma igen (såriga bröstvårtor, massa mjölk med mera).

(¯`·.*.·Ett barn i magen och ett utanför·.*.·´¯)
  • LovelyDay

ja just det, mormor och farmor ligger också risigt till! Hon har dessutom antastat både sin pappa och morfar, men det fanns ju inte så mycket att hämta där...

Svar på tråden Min dotter gräver i min tröja ;-)