• Busungarnas mamma

25 årig bröllopsdag!!

Den 3 juli har mina föräldrar varit gifta i 25 år 

Jag och mina syskon tänkte då hitta på något för våra föräldrar.

Vi tänkte grilla någon god mat och ha en mysig dag/kväll tillsammans.
    Vi tänkte även bjuda in våran mormor/morfar, morbror och hans fru, moster med familj.
    och så blir det jag, min sambo och våran son. Mina två bröder plus en respektive och våran lillasyster.

Den 3 är en tisdag, ska vi fira dem då eller ta det helgen som kommer därefter?
    Både mamma och pappa har semster då, men inte alla släktingar. Mormor och morfar är inte hemma då och min moster bor inte i samma stad som oss, men hon är här på veckan och hälsar på fast hon är inte kvar över helgen.

Vilken dag ska vi ta tycker ni??
    Tisdagen, fredag eller lördag?

Nu till presenten:
    Jag kom på den roliga idéen att ge dem ett kort på oss syskon eftersom det inte finns någon "gruppbild" på oss sedan vi var små. (Kortet kommer att tas på en fotoatelje)

Tror ni att det är den "perfekta" presenten?

I augusti så har våra föräldrar varit förlovade i 30 år
    De förlovade sig på Liseberg när de åkte sagoslottet (mysigt va?)

Jag och mina syskon funderar på att be våra släktingar om en summa pengar istället för att de köper blomma eller present på bröllopsdagen, då kan vi alla lägga ihop pengar och bjuda mamma och pappa på en heldag på Liseberg....

Vad tycker ni??

Tacksam för svar och synpunkter 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 11:47:38:
    Någon som har tips på vad vi kan göra den dagen vi firar dem förutom att äta en god middag?

• Svar på tråden 25 årig bröllopsdag!!
  • menilla

Presenten låter jätte bra.
    Mina föräldrar firar oxå silverbröllop. Jaf och min syster skall leta fram en massa foto och lämna in till en fotoaffär. Där trycker de en inbunden bok av det hela.
    Sen hur vi skall fira vet jag inte. Alla jobbar den dagen, så om jag känner pappa rätt så vill han nog bjuda alla på middag eller något sådant.

• Busungarnas mamma

Tack för inlägget!

Något liknande den boken som ni ska ge era föräldrar gjorde jag till mina föräldrar i julklapp, fast då handlade den mest om Felix.

Svar på tråden 25 årig bröllopsdag!!