• Fridapida

Tips om smink nr 2

Nu fortsätter vi i ny tråd!
    Alla gamla och nya är hjärtligt välkomna!

Mitt första tips i den här tråden:

Ögonskugga - Jag ska i sommar gå helt på den varma, eldiga looken med mycket guld och även orange. Min favoritögonskugga är från Make up store, en cybershadow, Valley. Snygg till en solbränd hud.

Mascara - MaxFactor Masterpiece. Ingen mascara har separerat o förlängt så snyggt som Masterpiece. Ett självklart val för perfekta fransar!

Rouge - Jag är en trogen Orgasm, NARS, användare. Snygg färg o håller hela dagen! Rekomenderas till alla blåögda blondiner O alla andra...

Cremehighlighter - Make up store, high tech lighter, färgen saturn. En lite varmare färg att ha på kindben o under ögonbrynen. Den vita highlightern byter jag ut mot en varmare o eldigare variant. Nu ska ögonen brinna

Förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m18474290.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-09 23:25:36:
    Nu ligger några nya sminkningar i mitt galleri. Välkomna in o kika.

• Svar på tråden Tips om smink nr 2
  • Honey1982

lägger till i favoriter.

håller med om att cybershadow Valley (eller microshadow Bronze, för den har i princip samma färg) är grymt snygg till solbränd hud .

• johannajois

Jag var iväg och köpte Max Factors Masterpiece oj oj oj vilken KANON mascara!!!! Totalt nöjd!!

• Billy och Jag
    johannajois skrev 2007-06-13 20:37:30 följande:
    Jag var iväg och köpte Max Factors Masterpiece oj oj oj vilken KANON mascara!!!! Totalt nöjd!!
    hur ser tuben ut?? Jag är dålig på namn men bättre på att minnas bilder Haha.. Tror jag ska prova den också, snart dax för att köpa en ny
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • johannajois

Den är svart! Haha...bra förklaring... Vet inte hur jag ska förklara den annars, svart och avlång osså kostar den 155 kr!

• ILoveMater

I.D makeup! Superbra!

• Billy och Jag

Fridapida: Den där sidan där man kan beställa mineralsmink som prov, vet du vad frakten kostar där??

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Elsans

Jag använder i.d foundation och puder. Överlägset! bodyshops läppglans på burk är superbra. mascara använder jag lummene, fast jag färgar oftast fransar och bryn så oftast använder jag ingen mascara alls.

NARS orgasm, var kan man köpa den? har hört så mkt bra om den nu men inte sett den nånstans.

Spänn av!
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-06-13 23:09:34 följande:

Fridapida: Den där sidan där man kan beställa mineralsmink som prov, vet du vad frakten kostar där??
    Jag har ingen aning! Det brukar inte vara så himla dyrt tycker jag. Om du menar everydayminerals.com så tycker jag du ska passa på att köpa deras kabuki. Billig o mycket bättre är t.ex. ID's!
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-06-13 20:44:19 följande:

hur ser tuben ut?? Jag är dålig på namn men bättre på att minnas bilder Haha.. Tror jag ska prova den också, snart dax för att köpa en ny
    Masterpiece är en lite konkavformad förpackning som är lite lätt guldfärgad, masterpiece Max är samma form men den är svart. Jag har inte provat MAX-varianten, får bli snart!

Ni som provat båda - vilken gillar ni bäst o varför?
Svar på tråden Tips om smink nr 2