• Anonym (Pantbank?)

Lämna gammal förlovningsring på pantbanken?!

Är det någon som vet om man kan panta sin gammla förlovningsring?
    Och vet ni i så fall vad man får för den ca?

Är behov av pengar och har en gammal förlovningsring som bara ligger i en låda...

• Svar på tråden Lämna gammal förlovningsring på pantbanken?!
  • Anonym

Haha jag läste parkbänken.

Men klart du kan pantsätta den.

• Anonym

Vad man får för det beror på vad det är för ring.
    Ju mera den är värd ju mera får du.

Gå och fråga vad du skulle få för den.

• Anonym

vi fick 100 kr per ring för våra släta i guld. här var det 40 kr per gram!

• Anonym (Pantbank?)

okej.
    Ingen som vet ungefär vad man kan få för den?
    Den kostade 1200 tror jag.

Äh vad som helst är välkommet just nu..

Får gå och höra med dem imon!

Tack

• KisseKattmamman

Gå till pantbanken - tyvärr får du inte mer än vad guldet är värt... kan tänka mig max 250-400 kr... 4-6 g.. Spara den till inbyte när du ska göra nåt guldsmycke nångång.. du får du minst det dubbla om du går till guldaffär med egen guldsmedja!!!

Hur mycket väger ringen?

• Anonym (Pantbank?)

aha då är det nog ungefär vad jag med kommer få för den.
    Den är också helt slät.

Men 100 kr är ju 100 kr

• Anonym (Pantbank?)

kissekattmamman: ingen aning om vad den väger.
    Får väl gå dit och fråga.
    Att göra ett nytt smycke av den är inte intressant då jag lagt det kapitlet bakom mig..

Vad menar du med egen guldsmed?
    Kan man lämna in den hos en smyckeaffär och få mer för den än på pant banken?

• KisseKattmamman

När vi köpte våra förlovningsringar så var jag på ett ställe som hade egen smedja - de betalar bättre för guld om man vill sälja tilldem - men det är om du samtidigt köper något av dem eller låter dem tillverka något åt dig!!!

Jag hade bud på ca 65 kr grammet på de stora kedjorna när jag skulle köpa ringar - men på en privat guldsmed - så fick jag det 3dubbla om jag skulle köpt ringarna av dem - De har större prutmån på sina grejor - men är i regel lite dyrare än kedjorna...

• fenurila K o L t

Jag hade 2 gamla ringar efter ett gammalt förhållande. Jag gjorde först 1 ring av dem båda men sedan lämnade jag in dem på Smycka och fick 350-400 kr för den

v.32 bara 8 veckor kvar
  • Anonym

Jag tror att du får ett bättre pris om du säljer den till en guldsmed. Oavsett om du väljer att ta pengarna eller göra ett nytt smycke av den.

• Anonym (:-)

Anonym (Pantbank?) skrev 2007-06-13 17:16:00 följande:

Är det någon som vet om man kan panta sin gammla förlovningsring?Och vet ni i så fall vad man får för den ca?Är behov av pengar och har en gammal förlovningsring som bara ligger i en låda...
    Pantbanken ger nu för guld på 18K, 90:- per gram
    Detta utifrån att guldpriset är på rekordnivåer och Pantbanken Sverige lånar extra mycket på guldsmycken.
Svar på tråden Lämna gammal förlovningsring på pantbanken?!