Frukt och grönsaksdiet....
Det påbörjas imorgon!
Köpte aftonbladet i förra veckan med bilagan hälsa, i den stod en frukt och grönsaksdiet som man skulle följa i 2 veckor, sedan gå över till nästa steg i en vecka för att sen avslutningsvis ha kommit in i en sundare livsstil och lära sig att hålla den.
Så nu ska jag i två veckor äta enbart frukt och grönsaker, låter kanske sisådär nu i grillningstider och allt men jag ser verkligen fram emot det. Ska bli hur kul som helst att upptäcka en massa grönsaker och frukt som man annars inte provar. Jag ska dock tillåta mig själv att använda oliv- och rapsolja, balsamvinäger och vanlig vinäger och kryddor för att kunna piffa till salladerna lite.
Idag köpte jag böngroddar som jag sett att man kan använda istället för nudlar i wokrätter, ska bli spännande att prova.
Om det är någon som har vegetariska recept som ni tycker om så får ni gärna dela med er av dom till mig, de kan behövas. Även om de innheåller såser osv för de kan ja ju själv justera. Eller tips om någon rotgrönsak eller frukt som god eller vad som helst, jag känner mest till de vanligaste sakerna så de känns som ngt helt nytt.
Wish me good luck!