Har min sambo fått Testikelcancer?
Igårkväll upptäckte min sambo en liten knöl på ena testiken. Han sa åt mig att känna och jag blev alldeles kallsvettig. Den var stor som ett halvt riskorn ungefär och stenhård. Den satt fast o gick alltså inte att flytta på den. Låter precis som en tumör Den sitter verkligen utanpå testikeln känner man, fastetsad liksom så det är ingen hårsäcksinflammation, finne eller vad det nu annars skulle kunna vart
Jag miste min pappa i cancer för två år sedan och sedan min morfar 2 månader senare. Ska det börja om nu igen med denna äckliga sjukdom?
Usch jag såg hur orolig han var igår. Han somnade tillslut men vaknade av att jag grät. I morse åkte han och jobbade iallafall (bättre än att vara hemma o tänka) men jag vet att han mår skit! Jag med! Usch... vi är nu båda inställda på det värsta... testikelcancer.. det kan liksom inte vara ngt annat när den var så hård o så liten....
Jag finner inga ord.... Vi läste en del igårkväll på nätet och vet att 95% blir friskförklarade efter 5 år.. men de andra 5% då, är det dem som kommer in med tumörer stora som apelsiner eller? Ska ringa Vårdcentralen nu direkt när de öppnar för att få en tid snarast. Bara denna väntan innan man vet.
Någon som har erfarenhet av liknande knölar?