• Ellas och Alvins mamma

I vilken ordning kom era barns tänder?

Funderar lite eftersom man har hört att de kommer fram först, antingen nere eller uppe.
    Våran dotters första tand kom i söndags. Rätt långt bak i tandraden uppe till höger.
    Andra kom i mitten nere och tredje kom lika långt åt vänster som den första kom åt höger. Inga mitt i fram uppe än.
    Fler som haft samma?

Ellas mamma
  • Svar på tråden I vilken ordning kom era barns tänder?
  • vikky76

Min son har fått 2 tänder, bägge nere

• Mamma Till Leon

3 st nere sen 1 uppe och nu är en uppe på väg till.

Leon 06.07.28
  • Skorpan081

2 nere
    4 uppe
    nu är 1 till på g nere

• Jewell

2 nere fram kom först sen kom dom
    två som är utanför framme i övre raden
    och nu är framtänderna uppe
    på väg...

Finns barn som är födda med alla tänder så
    allt är normalt bra dom kommer fram..

• carola1977

Emilia fick först framtänderna nere, men efter det kom tanden till höger om framtanden uppe och sedan den till vänster. Hon ser ut som en vampyr... Tror att framtänderna uppe är på väg, men de har inte brutit igenom.

• Tjej 83

de ska komma innan 1år dagen sa bvc iaf.
    sen kan de la kommahur som. o de finns de som föds med tänder med.

lillan fick 2 nere i sen 2 uppe bredvid framtänderna o sen 2 framtänder uppe.
    får se när nästa dyker upp-.. tror de är hörntändernas tur sen..
    fast de kanske inte alls är så?

• Bitzy

Engla fick sin första tand förra månaden och det var framtanden där ner, någon dag senare kom den bredvid. Någon dag efter det kom det två till tänder och det var där uppe, en vid varje sida av framtänderna. O sen nu för någon dag sen kom båda framtänderna med.. så nu har hon 6 st tänder och är 6 ½ månad

• jen82

Min flicka fick sina första 2 i överkäken, fram. Sedan fick hon de andra 2 ner.

• glasbubblan

Först kom två framtänder uppe. Sen två tänder till uppe på varsin sida om framtänderna. Sen två framtänder nere, och sen två till på varsin sida.

• Cinnalinna

två nere, fyra uppe, två nere, sen fyra kindtänder

Svar på tråden I vilken ordning kom era barns tänder?