Maddiz: jo pappan vet om hur jag känner emellanåt. Men vi har valt och försöka att få det att fungera. Jag tycker inte det är rätt mot oss vuxna i förhållandet att bara ge upp, det ÄR jobbigt emellanåt! Jag vet inte om mitt bonus ogillar mig men det tror jag inte. Jag tror hon vill ha mer uppmärksamhet utav mig, som jag inte kan ge henne just nu. Och sen en annan sak, jag undrar varför det är vi bonusföräldrar som ska lämna förhållandet när bio föräldern vet om situationen?? Det är väl MINST lika mycket bions ansvar, om inte mer, att ta ett beslut om dennes barn mår bra eller inte i det förhållandet han/hon lever i?! Vi styvföräldrar skuldbeläggs ofta för att vi stannar kvar i förhållandet, men bion då??? Jag är glad att jag inte lämnat min sambo för han är mitt livs kärlek, det ger jag inte upp i första taget! Jag vinklar detta ur bonusens synpunkt ofta och inser att det inte är så lätt för henne, men vi har en familjekris som vilken annan familj som helst och det är jobbigt för alla i familjen! Bara för att det är ett bonusbarn inblandat så verkar det som om du tycker att jag ska packa och tacka för mig, men jag väljer att kämpa för detta och tror verkligen att det kommer att lösa sig. Jag pratar inte skit om mitt bonus, jag pratar mina känslor och det är en STOR skillnad. Jag har problem och det vet jag och ett av sätten för mig att handskas med det är att få skriva av mig här på FL, men jag blir oxå irriterad på alla oförstående människor. Att allt ska vara så svart eller vitt, det finns mittemellan också, och där är jag nu!