• annelie1979

Nya leksaker

Hej
    Min dotter är drygt 8 månader och har börjat tröttna på sina bebisleksaker. Dessutom försöker hon använda sitt babygym för att resa sig upp och det har börjat bli riktigt farligt.

Dags att byta ut och köpa lite nytt alltså....

Men vad ska man köpa som är passande och utvecklande till den ålder hon är nu och äldre...

• Svar på tråden Nya leksaker
  • PALGBG

Hej,
    jag köpte ganska tidigt en Nohas ark med djur i trä till min son. Den har han lekt så in i bängen med att den fick jag kassera häromveckan. Djuren finns så klart kvar och de används nu flitigt som åskådare till tågbanan. Sedan kan jag rekommendera en knapptelefon med fyra + en knappar som låter. Har varit väldigt spännande. Låter dessutom inte så högt så man som förälder kan stå ut.

• gunillalilla

Sätt henne på en filt och ge henne en kastrull, en slev och lite vispar. Sån´t kan dom roa sig med i evigheter. Sen måste de nog diskas...

• Suskiv

Klossar i olika storlekar, former och färger är uppskattat. Det är spännande att plocka med dem, spännande med de olika färgerna och formerna. Man kan sen även stapla och välta vilket är superkul för barn i den åldern.

Krypspegel/boll är kul att krypa efter.
    Gåvagn att träna gående med.

I allmänhet föredrar jag att köpa saker osm har en lång livslängd och som är kul att använda länge och kan användas till mycket.

Svar på tråden Nya leksaker