• jeeri74

Cd med barnsånger

Min tvååriga dotter älskar att sjunga! Och jag kan inte ens hälften av de sånger de sjunger på förskolan. Det är gräshoppor som inte kan sitta stilla, spöket Laban som spökar, nallar som dansar.. flodhästar som pussar... listan kan göras lång!

Finns det några CD-skivor, alt sångböcker med lite modernare barnsånger på? Supertacksam för alla tips, kan vara kul för henne att underhålla sina sångkunskaper även under semestern.

• Svar på tråden Cd med barnsånger
  • kaksmulan

Åh, det finns massor av CDs! Gå in på vilken skivaffär som hellst och botanisera!

Annars vill jag tips om "min skattkammare"s cd-skivor. Gammalt och nytt blandad lite som hellst!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • MyFine

Absolute Barnfavoriter finns det en skiva som heter. Tycker den är helt okej!

• jeeri74

Kaksmulan, jo, jag har varit inne i affärer och tittat.. men inte hittat nån som har dessa lite, vad jag antar, nyare sånger. Men jag ska leta vidare :)Min skattkammare skivorna verkar okej, och billiga..

Frep, ditt tips verkar vara okej, men kanske för mindre barn..!?

• frep

"Till din baby" funkar bra med barn 0-6 år!

• Tex mamma

barnkammarböckerna har cd med roliga sånger till, dessutom finns illustrerade texter i böckerna. den vita och den silvriga är bäst...

• mimmipigg

Jag har många och den isärklass bästa är Elefantboken!!! Det är min dotters absoluta favoritbok alla kategorier, med typ flera hundra sånger i och jag tror drygt 90 av dessa på två CD-skivor med superbra inspelningar.

• EmmasHjärtan

mimmipigg: Jag funderar på att köpa den här Elefantboken som du rekommenderar. Men när jag går in på adlibris.se så verkar det inte följa med några cd-skivor. Stämmer det?

• mimmipigg

Hmmm! Det stämmer nog. Om jag bara kom ihåg var jag köpte den - det var på internet iallafall.

Jag ska nämligen köpa ett exemplar till så jag ska leta reda på var man kan köpa. Återkommer!

• Lishon

Elefantboken är förskolans bibel! Den finns att köpa på förlaget Lutfisken. Finns på nätet. Googla Lutfisken.

• mimmipigg

Jag tror faktiskt jag beställde den från förlaget sist, www.lutfisken.se/
    Där kostar boken 262:- och CDn 231:-

På följande sajter har de bok för 254:- och CDn för 225:-
    www.nylund-son.se
    www.academus.se
    www.libris.se

Blir 479:- totalt vilket är lite saftigt kanske men vi har verklgen uppskattat denna bok och skivor jättemycket! Jag ska köpa detta i present nu till våra bästa vänner som fått barn.

www.bokus.com/
    har bara boken för 202:-

Svar på tråden Cd med barnsånger