• eliasmamma

Någon som jobbar på Arlanda?

Hej! Har nyligen flyttat från Norge till Stockholm och jobbade då för SAS på flygplatsen i Stavanger, tänkte söka jobb på Arlanda när jag är klar med min föräldrarledighet. Någon här inne som jobbar eller har jobbat på Arlanda som vill dela med sig utav sina erfarenheter och kanske komma med lite tips och råd så är jag mycket tacksam. Ha det gott!!!

• Svar på tråden Någon som jobbar på Arlanda?
  • Cuthalion

Jobbar på Arlanda men inte för SAS. Var de något speciellt Du tänkte på?

• eliasmamma

Jag jobbade på SAS i Stavanger på flygplatsen, mesta dels var det vid inncheckning och gate, men har lång erfarenhet inom resebyråbranschen, hade tänkte mig något liknande jobb i framtiden. Vad jobbar du med Cinzano?

• Cuthalion

Jag jobbar för Securitas i säkerhetskontrollen så en helt annan gren av flygplatsen än det Du söker .

Det jag vet är att många handlingbolag söker incheckningspersonal nu till sommaren, åtminstone på terminal 5 (utrikes).

SAS har ju en stor del av kakan så att flytta över från Norge till Sverige borde väl inte vara några enorma svårigheter

• eliasmamma

Trivs du bra på Securitas på Arlanda?

• Cuthalion

Suveräna kollegor som gör att man trivs .

Jobbet i sig är helt okay annars, bara man är stresstålig

• eliasmamma
    Jag hade oxså kanon kollegor men det var usla arbetstider men annars så var allt annat super nice. Man kanske ska söka sig till din bransch? Hur blir man säkerhetskontrollant?
  • Cuthalion

Man söker till Securitas som flygplatskontrollant och blir man anställd så ordnar de så man får gå de nödvändiga utbildningarna .

Du kan ju alltid ta kontakt med dem och höra hur de tror att det ser ut när Du går av mammaledigheten. Både Arlanda och Bromma bevakas av Securitas.

• eliasmamma

Tack för tipset Cinzano. Ha en fin dag.

• Rebecca

de behöver nog även folk till Securitas Märsta...

• eliasmamma
    Då är det bara för mig att söka lite här och var, så kanske man får napp, frågan är ju hur det fungerar med arbetstiderna och en liten kille på 1 år.
  • Cuthalion

Många av mina kollegor har småbarn och familjer och det fungerar hyfsat iaf. Oftast finns det möjlighet till 50 och 75% etc om inte heltiden fungerar. Ingen branch där man alltid jobbar 8-17

• eliasmamma

Samma sak var det när jag jobbade på SAS, då var det mycket tidiga arbetstider men inte allt för sent på kvällen. Vad är det som tidigast och senast?

• Cuthalion

På Arlanda är tidigast 0330 och senast 0400 och sedan är det allt däremellan . Går inte att säga exakt eftersom det är så mycket som spelar in.

• eliasmamma

Då är det inte så annorlunda som jag är van vid, jag började som tidigast 03.30 och slutade vid 24.00.

• Cuthalion

Båda parterna behövs ju vid avgångar

Svar på tråden Någon som jobbar på Arlanda?