• Emtob

Nån här med barn som har nötallergi??

Hej.. Har precis fått veta att våran son inte tål mandel, hasselnöt eller jordnötter!! Skit jobbigt.. har fått adrenalin sprutor och kortison tabletter!! Kommer att gå och ha ont i magen jämt nu!! Det är lite lurigt det där med nötter!!
    Nån mer??
    Kram Emma

• Svar på tråden Nån här med barn som har nötallergi??
  • Saltlakrits

Japp!
    Min dotter har svår jordnötsallergi.
    Även kraftig hasselnötsallergi och mot alla andra nötter.

Mamma till tre underbara barn!
  • S a m

har inga barn men jag har en av de svåraste formerna av jordnötsallergi som går att få.. är det något så är det bara att fråga. :P

• HotMamaAndersson

min dotte rvet ja inte om hon har notallergi men hon kanske får eftersom jag har.

Men det är jätte jobbigt o va allergisk mot det då allt nu för tiden nästan innehåller det tycker ja

• Lejån

Fick precis veta att vår tjej är allergisk mot nötter. Inte någon svår allergi tack och lov men ändå, spår av nötter verkar ju finnas i ALLT!

Hur är det för er med allergin? Vilka symptom får era barn?

• Mrs 78

Precis som "Lejån" undrar jag oxå vilka symtom era barn har. Min son blev alldeles prickig för ca 2 veckor sedan. Funderade över vad jag kunde ha ätit och det enda "avvikande" som jag inte brukar äta var jord- och cashew nötter. kan det ha varit detta? Är små barn ofta känsliga mot nötter eller? Kan tillägga att sonen är 5 mån och jag ammar.

• Majsan70

Alltså, vår dotter har enligt alla tester INTE nån sån allergi, men ändå fick hopn en anafylaktisk chock av just hasselnöt och mandel för några år sedan. Hon vart svårt sjuk o blev inlagd i tre dygn.

Men vi har inte fått några mediciner i övrigt till henne. Lite oroligt i början, men så småningom lägger sig den värsta rädslan, vilket jag skulle tro att den även gör för er. BArn är ganska bra och lär sig tidigt vad de får o inte får äta.

• Saltlakrits

Min dotter svullnar på nolltid.
    Hon svullnar där nöten/jordnöten kommer mot.
    Mot läppen  så svullnar den, kommer den i halsen svullnar den osv.
    Hennes allergiprover visar på så hög allergi så det är lååångt över "maxgräns"

Däremot har hon som Majsan skrev konstigt med andra allergier. Men tvärtom.
    Hon har reaktioner mot det mesta men reagerar inte på något av det. Pälsdjur, pollen andra livsmedel. Visar på allergi på prover men inte i verkliga livet.

Mamma till tre underbara barn!
  • Lejån

Saltlakrits:
    Så är vår tjej också, hon är allergisk mot ägg men innan vi visste om det åt hon ägg utan bekymmer. Kan även äta pannkaka utan att reagera. Däremot kan hon inte dricka mjölk, men det visar sig inte på prov.

Man undrar ju vilka mer saker hon är allergisk mot.

Vi har iaf tur att hon endast är lite allergisk. Hon har haft en reaktion som var lite värre än "prickar" och det var typ små små blödningar runt ögonen och även svullen runt ögonen. Det var när jag berättade det för barnläkaren som hon tyckte att det var lika bra att testa mot nötter också, och bingo.

• Emmixen

Jag är allergisk mot nötter. Jag kan äta saker som det står att det finns spår av nötter i, för det innebär bara att det har gjorts i samma maskin som nåt som det varit nötter i, alltså behöver det ju inte vara det. Men är man extreeeemt allergisk bör man ju inte testa. Det jag tycker är svårast att motstå med nötter är nougat som jag älskade innan!

Är det nåt så bara inboxa mig!

• sassygirl78

jag har en dotter med svår jordnöts allergi har spruta och tabletter vi ska åka till kreta i oktober nån som har tips på mat och sånt man kan äta därnere???

Svar på tråden Nån här med barn som har nötallergi??