• Happy80

Finns inget ocr-nummer när jag ska betala räkning, tidningen MAMA

Jag har testat att skriva meddelande men måste skriva ocr-nummer. Har testat att skriva in mitt prenumerationsnummer, inget funkar
    Det står inte ocr nånstans på räkningen. Jag har testat att skriva alla sifforna som står längst ner till vänster på räkningen mellan #:erna, men då står det: Du måste fylla i OCR-nummer för denna mottagare.

• Svar på tråden Finns inget ocr-nummer när jag ska betala räkning, tidningen MAMA
  • Happy80

Mm, får la göra det. Men tänkte om det fanns nån annan som brukar betala den tidningen via nätet som visste nåt.

• apelsinmandarin

men man kan ju klicka bort ocr på banken och skicka meddelande istället då kan du skriva in dtt prenumerationsnummer där..vilken bank har du?

• Happy80

swedbank. Står i telefonkö nu..

• Venusmannen

Många Plusgiro och Bankgirokonton är dock spärrade för meddelandefunktionen. Det krävs OCR.

• Csve

om de finte finns ocr nummer, så klickar du i meddelande rutan istället o skriver ditt prenumerationsnumemr där!

Amor Vincit Omnia
  • Happy80

jag står i kö hos mama!

• Happy80

millan: har redan testat det, men gick ej.

• Happy80

Är det inte typiskt, precis när jag kommer fram så inser jag vad jag gjort för fel haha.. När jag skrev in numret längst ner till vänster så var ju meddelnaderutan iklickad, och när jag sen ändrade till ocr-nummer och testade så försvinner ju några siffror (kan inte skriva hur långt meddelande som helst)

Så nu klickade jag i ocrnummerrutan igen och la till siffrorna som fattades så fungerade det
    Men det borde ju ändå stå OCR-nummer innan siffrorna, det brukar det ju göra på andra räkningar..

• Endag

Passar på att fråga
    Är tidningen bra?

♥ Bf 1 dec ♥
  • Happy80

Jag fick första tidningen idag har inte hunnit läsa den, så jag vet inte än, men nån annan kanske vet Det var erbjudande med 3 nr för 49:- (68,50 m porto) så jag slog till =)

Svar på tråden Finns inget ocr-nummer när jag ska betala räkning, tidningen MAMA