• reserverad

Vad betyder tre rosor?

Betyder tre roda rosor "jag alskar dig"? Om en kille ger det till en alltsa?

• Svar på tråden Vad betyder tre rosor?
  • Who knows

Det är så olika betydelse beroende var man läser, men ursprungligen så var tre st röda rosor JAg älskar dig.

• RebelRose

3 kan vara "I LOVE YOU" eller med rätt handlag "GO TO  HELL"(Då knipsar man bara av själva blomman & doppar stjälken i koskit)

I´m trying to see things your way,but i can´t get my head up my butt..
  • reserverad

Jag far nog ga efter vad han sjalv sa da tror jag. Vilket var: Vet du varfor jag kopte tre rosor? For att det betyder jag alskar dig. Ett ord for varje ros.

• Who knows

Se här en annan betydelse vad det gäller färgerna 1.1 Symbolik
    Rosor ges ibland som ett symboliskt meddelande en:
    Röd - betyder kärlek.
    Svart - betyder kärlek som aldrig kan bli manifesterad, ofta sedd som dåligt omen.
    Gul - används vid begravningar, vänskap.
    Orange - varm färg betyder att nån är stolt över den som man ger rosen.
    Vit - lojalitet, platonisk kärlek.
    Blått - hopp om mirakel och nya möjligheter.
    Hela örten med stjälk och blomma symboliserar ibland kärleken. Båda har två aspekter: en ljuvlig och en smärtsam. Rosen ser vacker ut och luktar gott men man sticka sig och riva sig blodig på den. Jfr. lycklig och olycklig kärlek.
    Att ge 7 röda rosor är att säga "jag älskar dig" på blomsterspråk.

• Who knows

Det var ju det han menade när han köpte rosorna som räknas, det är ju det som är tanken med blommorna

• JAG är BÄST

Who knows tyvärr så är det vad folk tror att det är. Att 3 rosor betyder jag älskar dig.

• Who knows

Se här ur en rolig krönika

Dessutom tror jag att vi tjejer skapat oss ett alldeles eget blomsterspråk. En man på tunnelbanan på väg hem, i famnen har han en stor bukett inslagen i genomskinlig cellofan. Vad tänker vi?
    Jaha, har han varit otrogen eller?
    Tio röda rosor betyder taskig fantasi, tre röda rosor betyder inte ?jag älskar dig? utan ?jag hade inte råd att köpa fler?. Och en röd ros som köpts av blomsterflickan på krogen, ja, det är bara en stor förolämpning. Tror han att en blomma för 50 spänn ska göra tricket?

• Who knows

Det här tycker jag är bra

Symbolik i antal rosor?
    Fråga: Vad betyder antalet rosor i en bukett?

Svar: Det som givaren vill och mottagaren förstår!

Att ge ett dussin röda rosor till någon anses sedan länge innebära kärlek. Men elva röda rosor är inte symbolladdat på samma sätt, till exempel.

Antalet blommor upp till ett dussin i en bukett ska traditionellt vara ojämnt, både av något slags talmystik och därför att ett ojämnt antal står vackrare i vasen än ett jämnt antal. Men i övrigt finns inga vedertagna tolkningar av en, tre, fem, sju, nio eller elva rosor.

Däremot finns en mängd påståenden om det ena eller andra, men så länge dessa kraftigt varierande utsagor inte är vedertagna så betyder de ju ingenting - egentligen.

• Naabye

Tre blommor betyder: När får jag se dig igen?

Röda blommor betyder: Jag räknar dagarna tills vi möts igen.

Röda Rosor betyder: Jag älskar dig.

Svar på tråden Vad betyder tre rosor?