Inlägg från: SnyggEric |Visa alla inlägg
  • SnyggEric

Piercing?

Har jobbat som body piercer och vi rekomenderar ALDRIG rengöring med klorhexidin, m a o rätt av dig ProudWoman. 

Ser smycket (staven) ut att vara för kort? I början är det väldigt viktigt att det ska vara mellanrum mellan "sten" och hud... Hm, svårt att förklara... Det ska vara luftigt/kunna andas!
    Sen får du ALDRIG vara där och peta med fingrarna. Om du ska peta, använd tops med kosaltlösning! 
  • SnyggEric

Håltagning med pistol borde banne mig vara förbjudet! Har sett så många tjejer och killar komma in helt förstörda i huden pga av pistolhål...

• SnyggEric
    Familytime skrev 2007-06-16 12:29:08 följande:
    Koksaltlösning tar inte död på några bakterier, det sköljer bara såret. Du vet att det bara är vatten med salt i, va?
    Men sköter man sin piercing som man ska och inte är där och petar med smutsiga händer så behövs inget annat än kosaltlösning!
    OM man fått bakterier i kan man använda en speciell rengöring som heter Provon som man kan köpa hos sin body piercer!
    En annan sak man bör tänka på är att man inte bör bada i sjö eller bassäng när man nyss piercat sig... så man kanske bör göra det efter sommaren om man inte r en sån badkruka som jag är!
  • SnyggEric
    Angels skrev 2007-06-16 14:21:03 följande:
    Tack för alla era svar!Jag har tagit hålen hos en riktig piercare. MEN frågan är bara, för där rekommenderade de vanligt tvål och vatten.Hålet i örat känns helt okej idag. Idag är det näsan som gör ont istället. *suck*Är näsan mer känslig än örat. Jag vidrör aldrig smyckerna med smutsiga händer och rengör två gånger om dagen med tvål och vatten och sen brukar jag när jag ändå är på toa skölja med rent vatten bara.Kanske jag tvättar för ofta?
    Om du tvättar din piercing med tvål så använd då Lactacyd utan parfym! INTE vanlig tvål då den torkar ut din hud. Du skall inte heller använda t ex hårspray eller smink nu då det kan hamna i såret och irritera... Renbädda även din säng. 
    Att din piercing är svullen och öm är helt normalt... 
    Tecken på infektion: 
    Allvarlig rodnad
    Svullnad och hårdhet runt piercing
    Smärta, speciellt dunkande smärta
    Varm vid beröring
    Tjocka flytningar som är gul eller grönfärgade
    Lycka till nu!
Svar på tråden Piercing?