Inlägg från: Banana82 |Visa alla inlägg
  • Banana82

Piercing?

för det första så var inte pistol det bästa valet, du borde gjort med kanyl hos piercare (låter som du gjort med pistol iaf) och nån sa du ska använda klorhexidin, nej nej nej, koksaltlösning, klorhexidin är för starkt torkar ut och kan göra att du får ful ärrvävnad, koksaltlösning rengör och är bakteriedödande, men torkar inte ut, hos riktiga piercare finns även annan slags rengöring som är bra

Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • Banana82
    SnyggEric skrev 2007-06-16 11:26:38 följande:
    Har jobbat som body piercer och vi rekomenderar ALDRIG rengöring med klorhexidin, m a o rätt av dig ProudWoman.  Ser smycket (staven) ut att vara för kort? I början är det väldigt viktigt att det ska vara mellanrum mellan "sten" och hud... Hm, svårt att förklara... Det ska vara luftigt/kunna andas! Sen får du ALDRIG vara där och peta med fingrarna. Om du ska peta, använd tops med kosaltlösning! 
    visst har jag även rätt i att man inte rekomenderar håltagning med pistol heller, får så mycket skit när jag säger det på detta forum jämt nämligen...
    Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • Banana82
    SnyggEric skrev 2007-06-16 12:22:11 följande:
    Håltagning med pistol borde banne mig vara förbjudet! Har sett så många tjejer och killar komma in helt förstörda i huden pga av pistolhål...
    tack, äntligen någon här som dessutom jobbar med piercing som kan hjälpa till att försvara all som envisas med att "nej då, det är inte det minsta farligt"... har själv haft pistolhål, de krånglade och varade konstant jag hade örhängen i i 6 år, nu har de fått växa igen, har fina broskknölar som piercaren ska lyckas ta hål igenom, MED KANYL
  • Banana82
    Familytime skrev 2007-06-16 12:29:08 följande:
    Koksaltlösning tar inte död på några bakterier, det sköljer bara såret. Du vet att det bara är vatten med salt i, va?
    det är iaf det reiktiga piercare rekomenderar som rengöring möjligen ibland ihop med specialrengöring

Fråen East Street:
    Vid piercing ovanför halsen, använd saltlösning
    1. Tvätta händerna noggrant och ta bort eventuella sårskorpor som bildats på smycket och runt hålmynningen med ljummet vatten och tops. Vrid EJ på smycket innan det är helt rengjort från sårskorpor.
    2. Tvätta smycket + hålmynningen med saltlösningen, vrid på smycket några gånger så att lösningen kommer in i hålet.

Detta gör du två gånger om dagen.
  • Banana82
    Familytime skrev 2007-06-16 12:42:09 följande:
    Ja, men det sa jag inget om...jag bara talade om att koksaltlösning inte är bakteriedödande eftersom det bara är salt och vatten. Givetvis är det bäst att bara använda det och inga andra massa kemikalier.
    bakteridödande var fel ord från mig då, ber om ursäkt... men som ERic sa, behövs sällan annat än koksaltlösning
  • Banana82
    Angels skrev 2007-06-16 14:21:03 följande:
    Tack för alla era svar!Jag har tagit hålen hos en riktig piercare. MEN frågan är bara, för där rekommenderade de vanligt tvål och vatten.Hålet i örat känns helt okej idag. Idag är det näsan som gör ont istället. *suck*Är näsan mer känslig än örat. Jag vidrör aldrig smyckerna med smutsiga händer och rengör två gånger om dagen med tvål och vatten och sen brukar jag när jag ändå är på toa skölja med rent vatten bara.Kanske jag tvättar för ofta?
    det ska inte vara nödvändigt med tvål och vatten iof, koksaltlösning är bäst. Jo, självklart kan det vara så att du övertvättar, 2 gånger per dag är rekomenderat... Men bra du tog hos piercare, många är "dumma" och vet inte bättre och tar med pistol
  • Banana82
    Angels skrev 2007-06-16 14:32:38 följande:
    ProudWoman:Vad innebär pistol och tja, vad nu det andra var?! Alltså, hur vet man skillnaden?
    pistol är det man tar med på typ frisersalonger, som vissa även tar i näsa och så med (ska helt inte användas alls, nånsin) när man skjuter smycket genom huden... kanyl är hos piercare när man använder en vass kanyl för att göra hålet och sedan sätter i smycket...
  • Banana82
    Angels skrev 2007-06-16 14:49:14 följande:
    Okej, då förstår jag. Hm, tror jag tog mina första tre hål med pistol. Fast, de har jag inte haft några som helst problem med, men det är också typ 20 år sedan.
    alla får inte problem, men det är inte nyttigt, det krossar vävnaden istälet för att skära ett hål, och går inte att sterilisera ordentligt
Svar på tråden Piercing?