Inlägg från: Familytime |Visa alla inlägg
  • Familytime

Piercing?

Banana82 skrev 2007-06-16 00:01:41 följande:
    för det första så var inte pistol det bästa valet, du borde gjort med kanyl hos piercare (låter som du gjort med pistol iaf) och nån sa du ska använda klorhexidin, nej nej nej, koksaltlösning, klorhexidin är för starkt torkar ut och kan göra att du får ful ärrvävnad, koksaltlösning rengör och är bakteriedödande, men torkar inte ut, hos riktiga piercare finns även annan slags rengöring som är bra
    Koksaltlösning tar inte död på några bakterier, det sköljer bara såret. Du vet att det bara är vatten med salt i, va?
  • Familytime

Ja, men det sa jag inget om...jag bara talade om att koksaltlösning inte är bakteriedödande eftersom det bara är salt och vatten. Givetvis är det bäst att bara använda det och inga andra massa kemikalier.

• Familytime
    Banana82 skrev 2007-06-16 12:43:14 följande:
    bakteridödande var fel ord från mig då, ber om ursäkt... men som ERic sa, behövs sällan annat än koksaltlösning
    Det är lugnt, jag tänkte bara så att man inte tror att man kan hålla på med koksaltlösning på ett sår som är infekterat och behöver något bakteriedödande. Då räcker ju inte koksaltlösning.
Svar på tråden Piercing?