Inlägg från: NochA |Visa alla inlägg
  • NochA

Dränering, takbyte, utbyggnad m.m. Priser???

Det är jätte svårt att säga priser. Fick tips nånstans att räkna 350kr/kvm på taket. Men det beror ju på om du ska ha betong eller tegel m.m. Sen beror ju alla priser på om du ska betala för jobbet eller göra det själv.

Nu har inte vi börjat renovera vårt hus ännu. Skrev kontrakt igår . Men vi ska göra nästan allt jobb själva, känner snickare och så.

Söka annars här inne på fl efter liknande trådar. Eller sök efter renoveringssidor på google, där hittar du en hel del.

• NochA

Ja, vi ska i princip renovera allt!! Tak, kök, nya golv, måla/tapetsera väggar, öppna spisen, garaget m.m.

Har hört av yrkes snickare att tegel inte är nå´t att ha. Vi ska byta hela taket. Alltså papp, läckt, pannor, plåtdetaljer m.m. Sen ska vi mura skorsten oxå. Vi ska ha svarta betongpannor, Benders.

Vad uppskattade snickaren priset till om jag får vara nyfiken???

• NochA

Oki...

Vi har oxå räknat med 50,000kr till vårt tak. Men då gör vi allt själva.
    Har ni räknat med 50,000 vitt?? Tycker att det låter lite om ni ska betala för arbetet oxå. Eller det kanske är ett litet hus?

• NochA

Aha, oki. Men då är det ett litet hus. Vårt är på 140kvm

• NochA

Måste man ringa kommunen om man ska byta färg på taket från rött till svart? Det hade jag ingen aning om och det är precis vad vi ska göra.
    Vilken "avdelning" kollar man detta med????

• NochA

Oki....Hur vet man om tomten ligger inom en detaljplan då???
    Kan inget om sån´t här, men lär mig mer och mer för var dag som går

• NochA

Oki, tror inte att det finns nån detaljplan på vårt hus. Det står inget om det i pappren vad jag kan se.

• NochA

Oki. Ja det har egen tomt o så. De förra ägarna har själva byggt det.

• NochA

Ja, egen tomt har nog de flesta. Skrev lite luddigt , menade att det är ett fristående hus och inget parhus/radhus, eller som är likadant som de som ligger i närheten.
    Det ligger ju andra villor brevid...det ligger alltså inte i skogen eller på landet

• NochA

jessican- Dränering ska vi göra sen och panel ska bytas men enbart på garaget då det är ett tegelhus. Så tyvärr så kan jag inte komma med några uppgifter angående detta ännu.

Svar på tråden Dränering, takbyte, utbyggnad m.m. Priser???