Personlig assistent
Fick jobbet idag
Jätteglad för det.
Hur mycket har ni i timmen?
Fick jobbet idag
Jätteglad för det.
Hur mycket har ni i timmen?
Jag har två jobb på två olika företag som pers., ass.
Ena får jag 110 INKL semesterers ...exl obtillägg..
andra får jag 102 exl semesterers. och obtillägg
Jag arbete åt försunda assistat för två år sen hade då vårbiträdesutbildning,barnskötarutbildning. " årarbetsliserfarenhet inombarn omsorgen 10 års arbetslivserfarnehet inom vården men hade en tim lön på 85kr timmen.
Rena slavrdriveriet arbete 10 timmar per dyng utan rast 7 dgara per vecka 365 dagar per år. Så akta dig så du int blir utnyttjad av frösunda assiatens om de är åt dom du ska arbeta.
har oxå jobbat åt frösunda.. å had som högst 87kr/timmen.. nu jobbar jag åt ett nnat företag och har 91kr/timmen. tilläggas bör att jaginte har någon utbildning.
Jag har 103:- timmen
Jobbar oxå hos frösunda, har assistentutbildning + 10 p specialpedagogik och 93 kr/tim... Sovande natt för 22 kr/tim...
MEN jag trivs jättebra på mitt jobb & är lycklig över min egen schemarad och slippa vara springvikarie!
Assistansbolagen får 228 klr per assistanstimma av FK varan ca 87% ska gå till assistentens lön (inkl ob, arbvetsgivaravgifter osv). Det är tyvärr bara en riktlinje så många bolag snor det mesta som vinst eller ger bort det till brukaren för att ragga kunder.
Har jobbat i 6 år hos min brukare (privat bolag)och har 107,50 (utan sem o OB tillägg) Har ingen utbildning
Jag började jobba igår och har 87:30 och då är inte semesterersättning inräknat eller ob.
Plus att jag har ingen utbildning för detta yrke eller erfarenhet.
R mutt: 87% av 228kr blir inte så mycket om man ska tänka på sociala avgifter och dylikt. Företagen måste även tänka på sjuklön och dylikt när dom ser på sin inkomst och baserar sin lön till arbetstagaren på det.
Har slutat nu och börjat ett nytt jobb... men jobbar extra som Pers Ass ibland...
118.70 kr/timmen outbildad med ingen OB inräknad. ![]()