Personlig assistent
Fick jobbet idag
Jätteglad för det.
Hur mycket har ni i timmen?
Fick jobbet idag
Jätteglad för det.
Hur mycket har ni i timmen?
Grattis!
Själv fick jag jobb igår som personlig assistent. Hon sa att lönen hamnar på omkring 90kr/h pågrund av att brukaren kräver sånt stort vårdbehov... Lät som att det skulle vara en bra lön! Jag lät skeptiskt till lönen och hon sa då att vi nog skulle kunna komma överens om en lön, så jag vet itne riktigt än vad den hamnar på än.
Jag har bara jobbat extra sen februari, och har 100 kr i timmen eller nåt där i närheten. + ob och helgtilläggen.
Agni: Har faktiskt ringt facket men den som svarade på dom frågorna var inte där, ska försöka senare igen..
Jobbar du privat eller åt kommunen? Har du någon erfarenhet, tänkte på din "höga" lön!
Hos oss går NYA assistenter in på 95 kr + alla tillägg (outbildade)
Jag jobbar extra på ett ställe där man har 117 kr timmen ALLA timmar, ganska bra tycker jag...
både min kille och jag jobbar som personlig assistent för frösunda i gbg. han har jobbat hos samma brukare i 3 år (och ingen tidigare erfarenhet) och tjänar 104 kr/h. jag har jobbat hos samma brukare i 1 år (byter gärna då och då:) och tjänar 97 kr/h.
smalandrockar: När du började åt denna brukar som du har nu hade du då också 97kr/h, och hade du jobbat som personlig assistent tidigare? I så fall, hur länge?
Har oxå fått jobb som personligassistent och jag får 107,50 + semester ersättning & OB-tilläg.
Det e 12,50 mer än där jag är nu!!!
Softmamma: Har du någon utbildning eller erfarenhet i grunden?
Själv ska jag löneförhandla på torsdag och behöver all info jag kan få om vilken lön som kan vara rimlig!
Förresten är det åt kommunen eller privat?
Jag undrar om någon kan hjälpa mig med den där blanketten för timanställda.
När man ska skriva i jourtimmarna, vad är skillnaden mellan enkel och kvaljour? När ska man skriva i kvarjouren?
Lite OT men tacksam för hjälp...
Grattis Angelica! Hoppas att du kommer att trivas med ditt jobb!
Hos oss får nya assistenter 95kr/h
Jag har jobbat i ett år ungefär och får 105kr/h
Sen tillkommer OB och semesterersättning... så jag är nöjd med det.
Det är inte bara firman som bestämmer din lön. Brukaren (eller brukarens föräldrar i mitt fall) har också rätt att be om löneförhöjning för din del.
85kr i tima arbete åt frösunda assistans vårdbirtädes utn bildning samt barnskötae utbildning 10-12år arbetslivs erfarenhet inmvården samt två års erfarenhet inom barn omsorgen.På de usla löne 85kr timman. Arbets pass 10 timma i stek utan rast 7 dagar i veckan.365 dagar per år. Ingen ledig dag trots att jag ver ledig enligt schema.