• Liten Mjau

Illamående efter ett litet glas vin.. konstigt!

Vi grillade i kväll och jag drack vatten men när jag blev erbjuden ett litet glas vin. Jag tackade ja till ca en dl. Men nu en halvtimma senare mår jag så illa att jag är rädd att jag ska spy..
    Jag väntar på BIM(som är på måndag) så jag vet inte om jag är gravid.
    Är det någon som kännt så när ni blivit gravida. Att ni druckigt lite alkohol och reagerat som mig????

• Svar på tråden Illamående efter ett litet glas vin.. konstigt!
  • Mrs Firren

Jag reagerade otroligt tidigt mot alkohol. Har inga problem i vanliga fall att få i mej öl, vin och annat, men strax innan jag plussade vände det sig i magen efter ett par smuttar. Kroppen sa definitivt "no more".

• Liten Mjau

då är jag inte ensam verkar det som. Jag brukar inte heller ha "problem" med att dricka alkohol...
    Vi får väl se om det blir ett plus nästa vecka..
    Tack för ditt svar

• Baronessan

Jag tål redigt med alkohol innan jag blir ens salongsberusad.

Med min första dotter så var jag på fest och mensen var nån dag sen, trodde dock INTE att jag skulle vara gravid då vi försökt så länge. På festen drack jag päroncider och tyckte mig bli snurrig redan efter två. Då sa jag till en kompis att jag misstänker att jag är gravid - vet inte hur jag "vågade" säga det, men det stämde! Festen var på lördag och på måndag testade jag och fick ett plus.

Lycka till!

• Beckah82

Jag drack innan jag visste att jag var gravid för 5 år sedan. Blev stenpackad av pyttelite.

(Graviditeten var inte alls önskvärd och hade kommit till trots skydd och slutade i en abort sedan).

Har hört mååånga som råkat dricka precis i början och att de då blivit extra påverkade eller påverkade snabbt.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • conspiracy

jag drack 1,5 cider på bim +2 (förra lördagen) nu är jag på bim +9.. men iafl då höll jag på o spy o fick halsbränna.. hade testat svaaagt positivt då precis, o samma på bim +3, +4.. sen va ja hos bm o de visade neg efter 45sek, (då sa hon att hon inte såg någe streck..) sen fick jag gå, men ingen mens i sikte.. "mensvärk" och så strålar de ut mot ljumskarna, så vi får se om den dyker upp!

men lycka till, de låter ju bra :D

• Liten Mjau
    conspiracy skrev 2007-06-16 12:46:41 följande:
    jag drack 1,5 cider på bim +2 (förra lördagen) nu är jag på bim +9.. men iafl då höll jag på o spy o fick halsbränna.. hade testat svaaagt positivt då precis, o samma på bim +3, +4.. sen va ja hos bm o de visade neg efter 45sek, (då sa hon att hon inte såg någe streck..) sen fick jag gå, men ingen mens i sikte.. "mensvärk" och så strålar de ut mot ljumskarna, så vi får se om den dyker upp!men lycka till, de låter ju bra :D
    Lycka till själv!! Låter lovande för dig med ju.
    Köp ett cb digital och testa efter helgen
Svar på tråden Illamående efter ett litet glas vin.. konstigt!