• Klina10

Barmorska och förlossning i Lomma, Lund el Malmö

Jag flyttar nu från Stockholm till Lomma kommun. Är gravid men har inte ännu skrivit in mig. Jag söker någon bra barnmorska i Lomma, Lund (där jag ska jobba) el Malmö. Någon som kan rekommendera?

Mitt första barn födde jag på Södra BB som är Södersjukhusets (i Stockholm) BB avdelning där man föder om man inte har eller får komplikationer och där man kan oxå gå under sin graviditet samt att man stannar på samma rum efter förlossning(med pappan) och träffar hela tiden samma personal. Någon som vet om samma princip finns i Lund eller Malmö?

• Svar på tråden Barmorska och förlossning i Lomma, Lund el Malmö
  • Klina10

Kan man börja att gå där redan vid första inskrivningen? Är det en förlossningsklinik också?

• Klina10

Ok tack för infon, det får nog bli "vanliga" MVC ni Lomma el någonstanns i Lund (nära jobbet).

Så det finns ingen klinik som har mödravård, förlossning och eftervård på samma ställe så som Södra BB i Stockholm har?
    www.sodersjukhuset.se/Web/Department____3585.aspx

• Klina10

Tack för alla svar.

Jag ringde till Lund (ingen privat) eftersom jag ska jobba vid norra, men jag fick inte komma dit eftersom jag inte bor i Lunds kommun, så jag har fått tid i Lomma nu. Inser att lite krångligt att ha MVC i Malmö , bo i Lomma och jobba i Lund. Tänkte Malmö hade gått bra om man hade fött på samma ställe, men det verkar inte finnas.

Angående förlossning så är viktigast att pappan får stanna, men det verkar så i Lund så då blir det Lund.

Svar på tråden Barmorska och förlossning i Lomma, Lund el Malmö