• Trasslan

Bebisaktiviteter

Hejsan!

Har en underbar son på snart tre månader och min sambo ska jobba mestadelen av sommaren, så nu tänkte jag höra om ni har några tips på aktiviteter man som mamma och bebis kan göra nu på ´sommaren i Göteborg.. Vill gärna träffa andra som går hemma och göra saker med min son..

Tack på förhand!

• Svar på tråden Bebisaktiviteter
  • ruffe4

bara vara, lata sig, fika, leka lite det flyter väl på?

• Jempa L

Det kanske är sommaruppehåll, annars kanske babysim kunde vara ngt?

Måste ju få valuta för plus-tjänsten...
  • Trasslan

Ja tyvärr är det ju uppehåll, ska börja i månadsskiftet aug/sept..

• Lilla Morran

om det känns som en okej miljö så brukar ju kyrkorna anordna lite babysång, öppen förskola o.lin. Kankse har de någon aktivitet även under sommaren?

Annars finns ju massor med folk här på FL som ofta träffas och tar en fika, känner du några som du kan hänga på? (själv är jag inte hemma så mycket under sommaren...)

Slottskogen är ju mysigt att gå runt i, kanske inte främst för barnets skull (får nog bli lite större först) men man kan ju alltid stöta på någon mer mammaledig...

Hälsa på vänner och familj är ju annars en vanlig sommar"aktivitet"...

Har ni uteplats? En pool kanske vore mysigt?

Hoppas ni hittar nåt som passar er!

Kram

• anno1975

Det är super svårt att hitta någon annan att vara med på sommaren när man inte fått bli med i någon föräldra grupp, tycker jag.

Men jag förelår att du kontaktar de andra tjejerna från göteborg här på FL.

När är din son född ?

• Trasslan

Hejsan!

anno1975: Sonen min är född 2 april, och visst är det svårt, föräldragruppen startar i höst..

Lilla morran: Ska kolla hur det är med babysång och liknande.. Slottis är annars kanonmysigt är där väldigt ofta eftersom jag bor i närheten.. Tack för tipsen!

kram

• 3 barns mor

kolla denna tidning finns för stockholm och göteborg har läst stockholms nummmret och där brukar finnas olika aktiviteter

Svar på tråden Bebisaktiviteter