Farligt hålla andan???
Någon som någonsin hört talas om att det kan vara farligt för fostret om man håller andan,för att det kan orsaka att syret till barnet kan stoppas???
Någon som någonsin hört talas om att det kan vara farligt för fostret om man håller andan,för att det kan orsaka att syret till barnet kan stoppas???
Nej, det är det inte.
Nej, det är inte farligt.
Bra,jobbar nämnligen som badvakt,och fick höra att det är jättefarligtOchdet är ju inte så trevligt,med tanke på att vi tränar livräddning ganska ofta och då ska ner i djupa bassänger,vilket leder till att man håller andan ett bra tag.
Men då kan jag sluta fundera på det.
Vem sa att det var farligt?
Det enda som händer är nog att du inte kan lyckas hålla andan lika länge när du är gravid, beroende på hur stort barnet är och hur myhcket syre det behöver
Min förra chef sa det,för att när hon väntade barn,så hade hennes barnmorska kollat upp detta,och det ledde till att hon ej fick vara kvar på jobbet,eftersom hon ej kunde utföra sitt arbete (alla måste ju vara beredda att kunna dyka ner till 4 meter om det krävs)
Nej det är inte farligt att hålla andan. Däremot ska inte gravida ägna sig åt sportdykning, men det är mer på grund av risken för kväveförgiftning vid uppstigning. Men sånt händer inte på fyra meters djup.
hm, jag undrar om den här sköterskan kollade upp vanlig bassängdykning eller om hon kollade upp dykning med dykartuber och hela kittet?
Har ingen aning.Men jag blev ju väldigt orolig, och ville kolla saken.
Fråga din barnmorska om detta för att känna dig extra säker på att det inte är nåt farligt!
Det behöver jag inte.Tyckte själv att det lät väldigt konstigt,men ville ändå kolla här.