• Anonym (???lillan)

Han ljuger för mig - och jag vet det.

Vet inte vad jag ska göra just nu.
    Min sambo ska iväg om 2 veckor och träffa en gammal tjejkompis.
    Är lite nervös då när han umgicks med henne i början av vårt förhållande så ljög han massa för mig och hade kontakt med henne i smyg o.s.v

Men jag vill samtidigt att han har kontakt med vänner som han trivs med.
    Jag frågade honom igår vad dom skull hitta på om 2 veckor.
    Han sa att han inte visste "bara att han skulle klä ut sig till hund" eller nått sånt.
    Dom ska alltså träffas fler personer än bara dom två...(tack o lov)

Igår gjorde jag nått dumt.
    Jag smygkikade på hans mail.
    Ja jag vet....Generad men jag litar inte på den där tjejkompisen..

Då hade hon skrivit att dom skulle till Sthlm o supa.

Men till mig säger han att han inte vet alls vad dom ska göra.

Alltså ljuger han för mig..

vad ska jag göra???
    jag vet ju....

känner mig dum o ledsen på samma gång.
    men vågar inte säga nått....

• Svar på tråden Han ljuger för mig - och jag vet det.
  • Familytime

Jag hade sagt det... snokar jag och får reda på nåt jag måstee diskutera med min partner, så får jag stå mitt kast. Sticker man ut näsan, så luktar det...

• SannaKaarina

antar att du bara får bestämma dig för att lita på honom om du vill att ni ska få ett ärligt förhållande. det är inte lätt men för din egen skull så slipper du hela tiden tänka på vad han inte säger.

och om du inte kan det är det någon mening med att fortsätta förhållandet? vill du leva med någon du inte litar på?

• Lola Jämtland

En tjejkompis alltså?

Jag hajar inte...får han inte vara vän med henne?

Han "ljuger" kanske för att han vet hur du brukar reagera?

O skäms på dig för att du snokade i hans mail!

//Jag har allt...o ändå saknas något......
  • Smurfelina

Självklart ska man inte snoka!! Men att ljuga för att ens partner överagerar då ska man noga titta över sitt förhållande! Det är väl då man absolut ska vara ärlig så att ens partner kan lita på en. Och att hon överegarer är ju för att han ljugit förut i samband med denna tjejkompis.

Tycker du ska ställa honom mot väggen och säga det att jag litar inte på dig och att det känns som att han ljuger. Eller så ber dom att få följa med har han inget att dölja så borde det vara självklart!

• Anonym (???lillan)

orkar inte förklara men när de umgicks tidigare så ljög han för mig att dom hade kontakt.
    han sov hos henne o.s.v

dessutom försökte hon knäcka mig psykiskt..
    hon var jätte elak.

därför är jag lite nojjig nu.

men vi har varit tillsammans massa år nu så jag borde ju kunna lita på honom.

men jag kanske övereagerar...

• Smurfelina

Om du själv känner att det inte känns bra så måste du prata med honom om det här. Säg inte att du läst hans mail utan prata med honom om att du inte ritkigt kan lite på henne. Åh eftersom han varit oärlig förut när hon var inblandad.

Det kommer nog inte kännas bra föränns ni pratar ut om det här.

• Anonym (???lillan)

jag förklarade det för honom för en stund sedan att jag är lite nojjig inför deras träff.
    han bara nickade och sa att det var ju som det var förr.

tyvärr kan jag inte följa med.
    måste ta hand om barnen.

dessutom så vill jag ju att han ska få lite egen tid.

det är knepigt..

• Hannah76

Det är din sambo du inte litar på, det har inget med tjejen att göra. SNokar man kanman lätt få veta information som sårar eller som man inte förstår/felaktig/missuppfattas osv.

Ljuger han för dig så är det riktigt dåligt o man undrar ju varför han ljuger om något så oskyldigt som att träffa en kompis. Han har kanske något att dölja. Fråga honom rakt ut.

• Matheus mamma

Jag förstår inte varför han ska åka iväg med en tjejkopis och supa när man har barn?! Kalla mej gammalmodig eller vad som helst men det låter ju helt fel! Har han inga "vuxna" intressen än att supa. Jag och min man var svartsjuka på varandra hela tiden jämt och de löste vi genom att inte ha motsatta köns kompisar. Vi har gemensamma vänner till familjen som vi umgås med tillsammans eller känner någon av oss att vi vill ta en paus och gå på bio eller något så går jag med en tjejkompis och han med sin killkompis. Har märkt också att de blivit lite svårare att ha kompisar som inte har barn eftersom de jag haft inte försår hur underbart jag tycker det är. Jag tycker inte det var hemskt av dej att kolla hans mail, han har ju ljugit föut, men nu måste du bestämma dej. Vill du vara med honom får du eljest acceptera honom (och inte läsa mailen) eller tala ut om hur ärliga ni ska vara (och inte läsa mailen). KRAM!

Sarahs lyx och lantblogg
Svar på tråden Han ljuger för mig - och jag vet det.