Litar inte på någon
Vill bara skriva av mig..
Har ända sedan min barndom upplevt otrygghet i många olika situationer, speciellt när det gäller relationer. Litar egentligen inte på någon, inte ens min man.. Han vet om det, och hoppas jag kommer att kunna lita på honom någon gång iaf. Jag vet att jag kan det, men vågar nog inte det.
Min mor är mest troligt "skyldig" till denna brist hos mig. Min mamma som misshandlade mig hela min uppväxt, som hånade mig öppet, som aldrig någonsin visade varma känslor mot mig, utan som tvärtom kunde säga: Jag tycker inte om dig!!.. Hur man kan säga detta till sitt eget barn är för mig helt sanslöst, och jag förstår det inte. Det värsta är att jag tror hon menade det till och med.
Jag har alltid haft ett stort kontroll behov, och har fått veta av min samtalskontakt att det mest troligt beror på att jag var tvungen att kontrollera vissa saker för att överleva barndomen, då jag aldrig visste vart jag hade min mamma eller vilket humör hon var på, eller vad som skulle hända.
Det jag vet i vuxen ålder är att man inte kan kontrollera andra människor, och saker och ting händer oavsett om vi vill det eller inte..
Jag inser när jag tänker tillbaka att jag varit rädd och otrygg i många situationer tidigare. Att känslan automatiskt kommer tillbaka och ger mig ångest och får mig att vilja fly..
Jag vet med handen på hjärtat inte om jag varit trygg på något ställe jag bott på.. Absolut inte i mitt föräldrarhem, inte när jag bott själv, av naturliga orsaker inte med mitt ex, och inte ens nu.. Låter konsigt då jag anser mig lycklig för första ggr i mitt liv. Lever med en underbar man, har precis blivit mamma till en underbar kille. Men jag är rädd för mitt styvbarn, då jag aldrig vet vart jag har denna kille. Han är tonåring och svänger i humöret konstant som sig bör. Men för mig skapar detta kaos, då jag återupplever samma otrygghet som jag gjorde med min mor.
Vill bara vara normal, och kunna ha en normal tillvaro.. Är så less på att känna denna känsla inombords och tvingas må som jag gör hela tiden. Men en känsla som sitter djupt är nog kanske inte så lätt att ändra på??