• Makenzi

Stöd i nöd :-D

POFF

• Makenzi

Qliana: ÅÅÅÅÅÅ underbart, vad glad jag blir för din/er skull!!!! GRATTIS!!!!!!!!!!
    KRAM

• Makenzi

Ghalen007: Ja, jag vet att du kommer fixa detta. 3 gånger har din kropp visat dig att "detta fixar vi" Men precis som du "säger" så går det alltid att bli mer medveten, mer trygg och mer förbered

Lycka till och grattis inför det 4:e underverket

• Makenzi

Vacker Utsikt: Sitter här och blir alldeles tårögd*ler* TACK för att jag fick vara med på en kant och vad underbart att du kände att det hjälpte till och vad fantastiskt att du vågade!!!!!!! DET är stort, jag blir stolt!!!! Grattis till er lilla pojke och STORA KRAMAR!!!

• Makenzi

HaJoMi: "Nu är nu och då är då" är ett utmärkt redskap för dig och det är även alldeles sant. Det finns ingenting som säger att det inte skulle gå vägen denna gången, det är din rädsla som viskar det. Det är viktigt att förstå att det inte finns rätt eller fel sätt att föda, hur ditt barn än kommer till världen så är det ett fantastiskt arbete ni gjort tillsammans. Fokus ska ligga på att du känner dig trygg i det som händer och att du kan se tillbaka på din förlossning och känna ro i det som hände.

Mateo föddes med sugklocka, min livmoder blev trött och han låg och gottade sig längre upp i magen*ler* Vi fick hjälp och jag ser tillbaka på händelsen som att det var meningen att det skulle gå till så och inte på något annat sätt. Att tänka/känna så hjälper mig mycket*ler*

Kram

• Makenzi

HaJoMi: rädsla påverkar negativit helt klart, det tar energi att vara rädd. För mig låg just fokus på att hitta så mycket lugn i förlossningen som det bara gick. Kunskapen om min kropp och det sammarbete jag faktiskt kunde delta i hjälpte mig på vägen*ler*

Din kropp kommer hjälpa ert barn till världen oavsett hur rädd du är/blir...den är skapad till att göra det jobbet*ler* Om så i slutändan det visar sig vara "mer eller mindre"

Att besegra rädslan i alla fall när den tagit sig för stora propotioner är en utmaning, men det är där acceptansen kommer in och just kunskapen om vad som sker och kan ske. Detta kan bli en stark motvikt till rädslan

• Makenzi

Marleen: Dans på rosor är det verkligen inte, men jag upplevde det på ett bra sätt och vill dela med mig

Tack

Svar på tråden Stöd i nöd :-D