• Snoffsan

Jättehög feber av bara ögoninflammation?

Är det vanligt att barn får över 40 graders feber på grund av en lindrig ögoninflammation? Min tjej är inte förkyld eller nåt, men är nu helt plötsligt däckad av 40 graders feber. Har hållt i sig i ett dygn nu och håller sig bara nere lagom tills det är ok att ge nästa dos alvedon och ipren. Ger varannan gång för att kunna hålla den nere.

Man ska ju helst vänta i 3 dygn innan man söker läkarvård för feber, men jag blir så orolig eftersom min tjej är otroligt infektionskänslig och dessutom troligen har en lungsjukdom. Tyvärr har vi inte fått kontakt med läkaren som ska ha hand om henne pga lungorna än så jag vet inte ritkigt vart jag ska vända mig.

Antar att jag ringer till en barnläkare imorgon om febern fortfarande är lika hög, men tänkte jag kund kolla här först om det kan vara så enkelt att det är ögat det beror på. Hon fick feber igår och imorse var det ltie rött och ltie kladd i ögat, men inget farligt.

• Svar på tråden Jättehög feber av bara ögoninflammation?
  • M26

Mina barn har haft ögoninflammation, men aldrig fått feber av det. Visste inte ens att de kunde få det.
    Jag hade nog ringt läkaren om hon även har en lungsjukdom. Lycka till!

• ankizen

mina grabbar hade ingen feber när båda två hade ögoninfl. för några veckor sen...

• Snoffsan

Ok då är det troligen nåt annat som ligger bakom febern då. Får ringa till läkaren och fråga hur vi ska göra, avvakta eller ta det på en gång.

Är så himla orolig för att det ska vara lunginflammation igen så det är därför jag är lite nojig.

Svar på tråden Jättehög feber av bara ögoninflammation?