• Julias mamma

Automatkörkort!

Vad är det som gäller vid uppkörning etc?

Jag VET att man inte få köra manuellt växlad bil med automatkörkort, men annars gör det väl ingen skillnad vid uppkörning och prov etc?

Jag är helt inställd på automat, och Nej...jag är inte lat eller korkad...Jag har bara ingen möjlighet att övningsköra med annat än automat...

• Svar på tråden Automatkörkort!
  • Julias mamma

Ingen som har automatkörkort?

• bluebride

det är bara göra ett nytt körprov om du ska fixa till växelkort, vad jag vet så finns det egentligen ingen skillnad

• Dimitra

Kan du inte övningsköra med manuell växellåda på bilskolan? Du behöver säkert inte många lektioner om du redan kan allt det andra

Var sitter controlaltdelete-knappen?
  • Julias mamma

Det är bilskola jag vill undvika...jag har annat att lägga pengar på just nu

Dessutom är det såna vansinniga köer på bilskolorna nu..och eftersom jag jobbar och har familj så kan jag inte ta tiderna som erbjuds...

• Wickedblue

Äähh kör på automatkort,vill du sedan ha kort även för manuell bil så krävs bara ännu en uppkörning för att få det.Lycka till!

• bluebride

det är ju bara på bilskola du kan ta ditt körkort

• LillaÄrtan

bluebird, inte behöver man väl gå på bilskola för att ta körkort?

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Bebin i magen Bf 071023 ~
  • Trynträ

Fast om jag ska vara ärlig så tror jag du kommer att ångra dig nåt enormt om du väljer bara automatkörkort. Inte många bilar i Sverige som har automat ju och dessutom får man ju inte låna en manuellt växlad bil om man har sånt körkort. Om du ska köpa en bil så är ju utbudet betydligt mer begränsad om du inte kan köpa en manuell.

• Julias mamma

BlueBride2006:

Jag kan ju köra som privatist, jag måste inte bara gå på körskola..eller vad menar du?

• Julias mamma

Trynträ:

Det kanske jag gör...ångrar mig alltså!
    Men som det ser ut nu så kör jag hellre gratis än att att lägga ut pengar på lektioner...
    Och när du dessutom inte kan köra så mkt du vill på körskola så är detta alternativ bättre...

Svar på tråden Automatkörkort!