• lurksmulan

*Hej alla ni som var med i pepp- och gnälltråden! Tänkte

Hej alla ni som var med i pepp- och gnälltråden!
    Tänkte att vi skulle fortsätta våra givande diskussioner här istället, vi är ju alla mammor nu och det vore trevligt att fortsätta hålla kontakten!

Ska bara säga en sak; visst tyckte jag att fl var bra innan, men nu när jag sitter här och funderar över små saker gällande Laban tycker jag att det är totalt ovärderligt med all information som finns här!
    Jag kan gå in och bara titta för skojs skull och upptäcka att någon ställt precis den fråga som jag tänkt på. Sånt är skönt tycker jag.

Jaja, låt snackandet och receptbytandet och grubblandet börja!

• Svar på tråden *Hej alla ni som var med i pepp- och gnälltråden! Tänkte
  • Jacky

Hej igen,

Nu har jag i vart fall lyckats ladda ner lite bilder på lilla Frida samt fått till en kortare presentation av mig själv. Hur som haver instämmer jag i att Familjeliv nu känns än mer värdefullt än innan vi fick våra barn.

Just nu är jag lite fundersam eftersom att Frida inatt åt kl 02.00 och sedan var det dags igen kl 05.00, den amningen kräktes hon upp i "kaskadform" och sedan prövade jag att amma lite till som hon också kräktes upp. Hon somnade då in gott och vid kl 09.30 testade jag att amma igen, men även detta kräktes hon upp allting. Svårt att säga förstås om det är allt som de kräks upp eller ej, men lite orolig blir man allt. Nu sover hon jättegott och när hon vaknar hoppas jag att hon vill äta lite som hon sedan får behålla. Känner ni igen detta från er små bebisar?

• Evve

Ibland har Tuva kräkts ordentligt men det kan vara så att hon behåller det hon behöver ävenom du inte tycker det. tror att det verkar som om de kräks mer än vad de egentligen gör.....

Håller med om att det är otroligt skönt att kunna läsa andras frågor och även skriva egna!

• ugglan

Tjohoo, vad kul att det blev en fortsättning på denna tråd!
    Visst är FL med alla tips å råd direkt ur verkligheten hundra gånger bättre än den mest detaljerade spädbarnsbok.

Lurkis: Så du fick också en son, GRATTIS, han är jättesöt! Födde du på Södertälje sjukhus?
    Vi fick en Dante den 27/1 så jag behövde inte gå över så länge trots att jag var med å gnällde en del i gnälltråden. Nu efteråt kan jag ju bara konstatera att han var såå värd att vänta på under varenda tung dag med tjockmagen.

Trots att det är nu man verkligen kan ha nytta å glädje av att vara här inne på FL märks det tydligt att nu när vi e mammor har vi inte alls lika mycket tid att sitta vid datorn. Det är nog det enda jag skulle kunna säga är lite jobbigt, att man verkligen inte hinner något annat än att ta hand om bebis. När han sover finns det ju massor av disk å tvätt å annat skoj att ta itu med. Sen är det ju inte så sällan som han sover som man bara är tvungen att studera denna underbara lilla varelse å gråta en skvätt för att man älskar honom så mycket att det gör ont.

Kramar Annelie

• K24yrs

grattis till er alla nya blivna mammor vad kul att se bebis bilderna dom jättesötta.

• Bruttan

vad mysigt att hitta tilbaka till denna tråd jag var med inne och gnällde ett tag på januaritråden...
    Jacky: har samma problem min Oskar spyr och äter, spyr och äter ibland så spyr han rejält som du skriver: kaskadform" blir så orolig att han inte får i sig tillräckligt, vet att jag har mjölk så det räcker men allt detta kräkande inte skoj ibland får han det i näsan stackarn hur är det med Frida?

Nu går det influesor av bara farten dessutom vill inte få kräksjukan eller annat nu. Det räcker med Oskars kaskader
    kram Bruttan och Oskar

• Bruttan

pratat med bvc min säger att han får i sig för mycke och spyr upp det överflödiga... sen när han rapar så kan det bli ett tommrum i magen och då blir han hungrig snart igen.. vad göt man?! ammar på som attan men jag vill inte "dränka han i mat heller"
    vad har ni för erfarenheter tjejer...

• Bruttan

vill tacka för att detta stället finns

• Sopheia

Jag fick också en liten son till sist, tretton dagar övr tiden!
    Min JOel kräks också massor, men på bvc sa hon att så länge han är nöjd och går upp i vikt som han ska är det ingen fara utan bara att torka kräks och tvätta kläder!

• lurksmulan

Ugglan: Jepp, han föddes på Södertälje och vi är jättenöjda med personalen och bemötandet och allt där! Var födde du?

Laban kräks också en del, men inte så farligt mycket. Jag vet nästan när han kommer kräkas, och det är när han ligger kvar och äter av mysighetsskäl och inte för att han är hungrig. Då kan han ligga nästan hur länge som helst och sen kräks han alltid efteråt (eller under tiden han ligger kvar vilket är hur gosigt som helst... inte...)

Vad sägs om att ha en liten träff för oss som varit med i den här tråden? De flesta verkar bo i och runt Stockholm så det är inte så krånligt att åka in till stan och fika.
    Trist bara med de som inte bor i närheten, hade ju varit jättekul att träffa allihopa givetvis!

• ugglan

Ja, fikaträff med bebbar, kul!!! Jag är lite skraj fortfarande för att ge mig ut själv med honom. Blir helt svettig å gråtfärdig om han börjar skrika å jag inte direkt kan ge honom mat...

Apropå kräkningar som har diskuterats här i tråden.. Har era småttingar kräkts redan från de var nyfödda eller har de börjat senare?
    Vår lille Dante kräks nästan aldrig, har tänkt att så lyckligt lottade kan vi väl inte vara, det är väl nåt som börjar lite senare men nu är han drygt 3 veckor å "problemet" har inte dykt upp ännu.
    Har märkt att om han är så där jättehungrig å ivrig eller om brösten är extrafulla å sprutar för snabbt så rinner det massor av mjölk ut genom hans näsa... Enligt bvc-tanten är det vanligt att överflödet rinner ut just genom näsan. Han verkar helt oberörd av detta å jag tänkte lite på att det kanske regleras på detta sätt hos honom så han slipper kräkas.

Svar på tråden *Hej alla ni som var med i pepp- och gnälltråden! Tänkte