• mjukdjur

tips vid täppt näsa?

som rubriken lyder..

Jag behöver tips hur jag kan underlätta för dottern (9 mån).
    Ger näsdroppar, använder näsfrida. Har köpt nezeril som jag tänkte ge till kvällen..

Jag har höjt huvudänden på spjälsängen ca 10 cm. Är det en "bra" höjd?

Hon vaknade hela natten (sov ca 10-40 min i stöten) och var ledsen.. :(

Tips mottages tacksamt :)

• Svar på tråden tips vid täppt näsa?
  • Öland2barnsmor

koka 5 dl vatten blanda med 2tsk salt..låt svaln och förvara i kylskåp -- super bra/billigt. och spruta in i näsan ...
    nezeril är inte bra i längden ...

• Öland2barnsmor

koka 5 dl vatten blanda med 2tsk salt..låt svaln och förvara i kylskåp -- super bra/billigt. och spruta in i näsan ...
    nezeril är inte bra i längden ...

• mjukdjur

Tack för svaret!

Jag vet att nezeril inte är bra i längden, men min dotter sover bara 10 min i taget hela natten. Ganska jobbigt då jag inte får sova alls o sen ska ta hand om henne hela dagen.. Ska nog testa om nezeril gör någon skillnad, men det tror jag inte.

• sladdmiraklet

ha inte för varmt i rummet åt henne,
    har precis pratat med bvc ang, min dotter. har provat neseril nu i 7dagar och ingen förbättring, gav na koksaltlösning (apotekets) och det hjälper bättre. det är många som är förkylda nu och det är bara att ha tålamod sa min sköterska....
    lycka till!!!!

• mjukdjur

Sladdmiraklet; sover din dotter också så korta perioder? Är mitt första barn o jag visste inte innan att det blev SÅ illa av bara en liten förkylning ;)

• knäppisen

det är klart du ska ge nezeril, det behöver du inte vara rädd för. Upp till 10 dgr kan du ge det. Men droppa i koksalt o sug med näsfridan så du får bort så mkt snor som möjligt innan du har i nezerilen. (man ska ju snyta sig innan men det kan ju inte de små)

Svar på tråden tips vid täppt näsa?