• kimmye

När bytte ni till semper 2?

Min tjej är ca:3½ månad (f9mars). Hon får Semp 1. Men hon vill äta helatiden. Förut så var det 3 timmar i mellan måltiderna. Hon äter ca 100ml och BVC tycker att hon ska äta mer. Men vi får inte i henne mer mängd mat.
    När bytte ni??

• Svar på tråden När bytte ni till semper 2?
  • Hannah76

Jag bytte närmin dotter var 3 1/2månad. Och jag bytte rakt av.. Hon fick inga problem med magen.

• amonii

Har du provat öka 10 ml per dag?
    Det tipset fick vi..

Min son äter 230 ml Baby +, gjorde även det när det var babysemp.. Men då åt han mycket oftare!

Vi bytte när han var 3,5 månad. Men blandade först 25% nån dag, sen 50 % nån dag, sen 75% nån dag, sen bytte vi fullt ut. Gick jättebra, till och med magen blev bättre! *jeiii*
    (har varit tvugna att använda bifidus tyvärr)

• Mamma till Rasmus och Amanda

Bytt när sonen var runt 4 månander. Jag bytt oxå bara rakt av och fick inte heller några problem.

• kimmye

Tack för svar

amonii: Ja, jag har provat att öka bara lite men hon äter inte mer. Jag trugar och trugar...om jag lycklitvis råkar få i henne lite 10 till så spyr hon

• amonii

Jo jag vet... Affe också. Men dom måste som "töjja ut" magsäcken.. Känns hemskt, och låter hemskt, men det är inte så farligt. Är helt klart värt det!

Bak på Babysemp paketet står det ju hur mycket dom "borde" äta per dygn..

Hur som haver så ska du ju naturligtvis lyssna på din dotter =))
    å inte på mig.. =))

• kimmye
    amonii skrev 2007-06-18 23:06:06 följande:
    Jo jag vet... Affe också. Men dom måste som "töjja ut" magsäcken.. Känns hemskt, och låter hemskt, men det är inte så farligt. Är helt klart värt det!Bak på Babysemp paketet står det ju hur mycket dom "borde" äta per dygn.. Hur som haver så ska du ju naturligtvis lyssna på din dotter =))å inte på mig.. =))
    Ja, låter hemst att töja ut magsäcken.
    Det går inte med min envisa dotter Jag gör alltid 120ml vatten 4skopor semp. Hon äter inte upp allt än hur jag trugar... Enligt BVC ska hon äta 150 färdigt. Men hon växer iaf så det kan juh inte vara någon fara. Tråkit bara att behöva mata hela tiden. Slog mig att hon kanske är i en växtperiod oxå.

Känner att man blir så fixerad när man vet mängden. Om jag kunnat amma så hadde jag juh inte vetat hur mycket hon åt. Hadde säkert inte tänkt så mycket på att jag kastat fram bröstet hela tiden heller. 
  • amonii

Kims mamma skrev 2007-06-19 13:46:24 följande:

Ja, låter hemst att töja ut magsäcken. Det går inte med min envisa dotter Jag gör alltid 120ml vatten 4skopor semp. Hon äter inte upp allt än hur jag trugar... Enligt BVC ska hon äta 150 färdigt. Men hon växer iaf så det kan juh inte vara någon fara. Tråkit bara att behöva mata hela tiden. Slog mig att hon kanske är i en växtperiod oxå.Känner att man blir så fixerad när man vet mängden. Om jag kunnat amma så hadde jag juh inte vetat hur mycket hon åt. Hadde säkert inte tänkt så mycket på att jag kastat fram bröstet hela tiden heller. 
    Näe, det blir helt klart en fixering! =) Bästa att se det på är ju vågen!
    men prova byt till b+ så kanske det blir bättre? berätta gärna sen hur det gick! lycka till! =))
  • kimmye
    amonii skrev 2007-06-19 15:57:24 följande:
    Kims mamma skrev 2007-06-19 13:46:24 följande: Näe, det blir helt klart en fixering! =) Bästa att se det på är ju vågen!men prova byt till b+ så kanske det blir bättre? berätta gärna sen hur det gick! lycka till! =))
    Har inte bytt en. Det har rätat till sig. My äter återigen var tredje timme och sover HELA natten, tills brosan väcker henne på morgonen.
  • thesmokejumper

Jag bytte från babysemp till baby+ när hon va ca 3 och en halv månad. Dels för att hon fick äta så ofta med sempen och inte blev så mätt alla ggr. Då åt hon ca 140 ml nu äter hon 180 ml babyplus var fjärde timma. Förr ville hon gärna äta efter 2-3 timmar. Nu brukar vi kunna vänta fyra iaf...
    Jag började ge ett mål om dagen, sen två mål om dagen i en vecka sen bytte jag rakt av. Hon har varit hård förut men det ordnar vi med duphalac nu blev hon dock lite hårdare igen.

• Lianelg

Vi bytte till 2:an när han var 3 1/2 månad. det gick hur bra som helst!

Svar på tråden När bytte ni till semper 2?