• famosa

Gravida, dricker ni lättöl?

Min barnmorska gav mig en broschyr som heter "Ett glas kan väl inte skada" när jag sa att jag druckit lättöl vid ett par tillfällen. Jag blev lite paff... Hur tänker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 22:34:31:
    Kan lägga till att lättöl inte nämns i broschyren som visst hette "Ett glas vin kan väl inte skada?"

• Svar på tråden Gravida, dricker ni lättöl?
  • johandra

Nej absolut inte,det e alldeles för mycket alkohol i lättöl...alkoholfria ölen däremot dricker jag

Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v15
  • selma1980

nix, ingen alkohol så länge jag är gravid, oavsett lätt öl...

• numbernine

jag dricker lättöl till sillen ibland!

• Villavillerkulla

Japp har druckit lättöl ! Det där med brochyren du fick e tydligen nytt, innan har det varit ok med lättöl !

Älskade underbara barn - Isak 060221 & Lillebror BF 070815
  • Odessa

Nej, det finns helt alkoholfria alternativ.

• lilaki

Jag drack lättöl då och då. Till maten.

• Murpen

Den alkoholfria Norrlandsguld e hur god som helst. Varför chansa (hur stavas chansa egentligen ) Jag hade i fortsättningen druckit alkoholfri. Men hade inte heller haft dåligt samvete. Gjort e gjort tror inte det e nån större fara.

• 4 Före 30

herregud när jag väntade mina tre barn första 99 sista 04 så sa BM tom att det var ok med ETT GLAS VIN som man kunde gå o smutta på om det var så att man inte ville avslöja sig för tidigt... enligt den forskning jag sett så uppstår fosterskador som är relaterade till alkoholkonsumtion under de tre första månaderna...
    Så JA jag kan dricka en lättöl (tycker bättre om den alkoholfria iofs) eller tom en folköl på 2,8...
    När min generation låg i magen rekommenderades våra mödrar ett glas rött i veckan... inga större fel på oss... Inte för att jag tror att det är bra med ett glas vin i veckan men när vi börjar snacka lättöl känns det som hysterin gått för långt...

Svar på tråden Gravida, dricker ni lättöl?