Skavsår på insidan av låren
Jag är en tjockis, så är det bara. Och till sommaren vill jag kunna ha kjol. Men jag får sånt förbaskat "skavsår" mellan låren! Fins det nån som kan ge mig tipps på hur jag slipper sånt?
Jag är en tjockis, så är det bara. Och till sommaren vill jag kunna ha kjol. Men jag får sånt förbaskat "skavsår" mellan låren! Fins det nån som kan ge mig tipps på hur jag slipper sånt?
Kroppspuder kanske kan hjälpa?
Jag har alltid leggings under, tycker det är snyggt och skönt.
antingen börja träna eller så smörj in låren med olja så att låren lixom glider mot varandra
Kanske kan du testa leggings under kjolen?
Det är ju rätt poppis nu dessutom.
http://www.ellos.se/ListPage/Category.aspx?CategoryId=8427
Leggings, "cykelbyxor" eller ha på lite puder.
Har haft samma problem då jag var yngre. Jag klippte av gamla nylonstrumpbyxor i den längden så dom täckte den biten av låren som det vart skavsår på, men annars finns det ju fina cykelbyxor nuförtiden. Visst puder , men det hjälper bara för stunden.
har ofta leggings... fast mest för att jag känner mig "mer klädd" då...
annars tycker jag min mormor är rätt smart
hon klipper av avlagda nylonstrumpor i lagom längd (så dom inte syns under kjolen/klänningen).
Men nylonstrumpbyxor - de skaver ju av bara f*n! Lr är det bara för att de kasar ner när jag har fötterna kvar?
Tack för alla tipps! Smarta grejor, ska nog gå å handla idag. Träningstipset, hmmm sådär va? Tror du inte jag försökt? Men till slut ger man upp eftersom man inte orkar längre. JAg är en tjockis, har insett det.
Anonym (Go å gla) skrev 2007-06-19 10:22:35 följande:
träning ÄR det bästa,inget man kan komma undan med.
Vill man så kan man..
Har själv varit en tjockis på 97 kg till mina 160 cm-men med träning,motion och bra kost har jag äntligen lyckats gå ner till 63 och mår hur bra som helst...
Men lycka till