• In Vino Veritas

Västkusten. Var kan man bo nära havet och gärna med lite aktiviteter???

Hej alla underbara familjelivsmedlemmar. Det här är det absolut bästa stället på hela Internet att leta information

I sommar skulle jag vilja hitta boende (stuga, vandrarhem, hotell, bed & breakfast) på västkusten. Gärna nära Halmstad eller Falkenberg. Men då jag inte kan området så är man ju HELT off när man letar.
    VAR finns det en stugby eller camping vid havet där det gärna händer lite. Kanske kvällsunderhållning (inget superröj, vi har barn med oss ) eller någon restaurang i närheten.
    Finns det NÅGON som har något tips???

• Svar på tråden Västkusten. Var kan man bo nära havet och gärna med lite aktiviteter???
  • Majsan70

Björkängs Camping strax utanför Varberg är ett trevligt ställe med en fins strand och en mysig restaurang. Helt OK lekplats och en gång io veckan kommer det en hoppborg dit.

Hur det är med stugor osv. är jag lite dålig på, men kanske värt att höra efter?
    Har du googlat på Halmstad kommun? Var in där igår o såg att de hade många fina uppslag och i just Halmstad finns det massor att gör amed barnen.

• Hemulia

Kungshamn är mitt smultronställe i Sverige.

Ligger i närheten av Lysekil och inte alltför långt från Göteborg, så det funkar absolut att åka in dit och gå på Liseberg en dag om man är sån.

Annars vet jag inte riktigt med aktiviteter... men mysigt är det.

• In Vino Veritas

har kollat runt en hel del på dessa sidor. Men vad man inte får veta är ju var det _egentligen_ är bra att bo.
    Som t ex, finns det någon camping med kvälls underhållning? Någon med restauranger i närheten? o s v

tack ändå för era svar.....
    men länkar till samlingsplatser har jag hittat massor, jeg behöver hjälp med specifika ställen

• Smoffe

jag rekomenderar varberg med apelvikens camping. där finns allt =)

• sladdmamman

du kan inte tänka dig att åka längre ner? typ mölle i skåne? dom har mycket just för barn, campingen (som har stugor) heter "Möllehässle" och ska bla denna sommar ha barnteater + allt annat som alla campingar har. du bor jättenära naturresararvatet "Kullaberg" och nära vatten och bad! sen ligger det nära helsingborg som i sin tur ligger nära köpenhamn! det är mitt tips!!

Svar på tråden Västkusten. Var kan man bo nära havet och gärna med lite aktiviteter???