• Therese33

Hur mycket köper man??

Jag gjorde precis samma "misstag" som du, då jag inte har några egna barn och tyckte det var jätteroligt med bonusbarn. Tyvärr blev det så till slut att hon bara kom hem till oss när vi skulle åka handla kläder till henne, så det gick för långt. Tycker att du skall tänka dig för där, annars får du problem senare. Skämma bort kan man göra, men inte till överdrift. Det är viktigt att bonusbarnet känner att det är lite vardag hos er också, annars slår det tillbaks fel på biomamman, det fick jag höra. Köp saker när barnet behöver och inte bara för att du tycker det är roligt att handla, då är det bättre att du handlar till dig själv, annars gör du bara er själva och bonusbarnet en otjänst.

• Therese33

Dazzle: Låter bra, det är alltid svårt att få en balans. När det gäller underhåll så är det helt sjukt, min man och hans ex har delad vårdnad, ändå betalar han vårdnasbidrag och få dra av dom dagar som hon är hos oss, men hans ex slipper och betala något? Det är helsjukt, det är som du säger, egentligen skall ju ingen betala om man har delad vårdad? Sen är det ju så också att mamman automatiskt får barnbidraget hur sjukt är inte det?

Svar på tråden Hur mycket köper man??