• Sofia t

Hur mycket köper man??

Hejsan.
    Har en bonusdotter på snart 7år som bor hos oss varannan helg.
    Eftersom jag har lite mer koll på kläder mm så blir det också jag som köper det. Så jag köper kläder skor när jag tycker att hon behöver lite nytt. Leksaker och sånt får hon som belöningar och då går vi oftast tillsammana så får hon välja ut något. Men som du skriver med kritor o papper mm så är det ju faktiskt saker man gärna vill ha hemma hela tiden.
    Ibland kanske hon får lite extra kläder mm när jag handlar åt mig själv och hon är me. Detta har inte vart några problem för oss utan hon blir ätte glad när hon får nya kläder skor och leksaker..

• Sofia t

Dazzle

Min ekonomi är inte den bästa. Har fått ut runt 8000 bvarje månad o nu börjar jag plugga så det blir ungefär 8000 då med.
    Jag handlar väldigt mycket på Rea och postorder så det är min hemlighet till att klara av klädköp mm.
    Nej då hon tjatar inte i alla fall inte p mig men om hon går ensam med sin pappa blir han ihjältjatad.

Jag har ju fått det mesta av ansvaret dels för att hon har behövt en kvinna i sitt liv. (Problem med mamman) Sen har jag mycket lättare att säga ifrån än min sambo. Så det har blivit att det är jag som fixar allt..

Jo visst blir det mer bekymmer med ett barn i bilden men sååå mycket mer underbart.

Hur gammal är hon?

• Sofia t

Dazzle

Jo samma här min sambo betalar mer på lånen mm medans jag enbart betalar mina räkningar och maten då blir det att det är jag som handlar saker åt bonusen vilket jag inte har nåt emot för jag tycker det r jätet roligt,

Haha känner igen det där. Hon brukar riva ut sidor ut leksakskataloger o ge oss som önskelistor. Men hon får inte så mycket av oss på födelsedag/jul eftersom hon får av andra med. Det blir lätt för mycket annars.

Ja tomt blir det.. Och tyst..

• Sofia t

Ja men det är ju en jätte bra idee. Själv får jag rensa hennes rum själv. skulle hon få bestämma vad som ska slängas eller inte skulle inget slängas och det blir bara liv så det är lättare att göra det själv.

Vi brukar ha en gräns på julafton att man bara får köpa ett visst antal paket just för att vi ät så många så det blir lätt för mycket.

Svar på tråden Hur mycket köper man??