• The Arrow

Hur nyfikna är era grannar på dig/er?

Kanske i fel kategori, men ändå =)

Är era grannar påflugna? Dela med er, så kanske vi kan garva åt det irriterande!

• Svar på tråden Hur nyfikna är era grannar på dig/er?
  • Mirakel händer

Nopp, inte alls. vi har en granne och hon är 92 år gammal. Så det är lungt på grannfronten. Dt var värre när man bodde i stan.

♥♥♥Det närmar sig ♥♥♥
  • polle

Vår närmsta granne bor 900m ifrån oss så inga problem där inte!

• The Arrow

Camilla -

Japp, det är nog värre i stan tror jag.

Mitt bidrag, det jag kom på nu:

Grannkärringen under oss har koll på allt och alla, men hon går väldigt illa så hon kan bara se vem som snor cyklar, hon hinner aldrig stoppa dom. Och så klart så ska hon påpeka för alla i huset vilken nationalitet som brukar sno cyklar.

Samma kärring kom en månad efter vi hade haft vänner här och sa att de skulle vara försiktiga med att ställa barnvagnen i porten. En månad efter!

Det värsta var nog när samma kärring trängde sig in i vår lägenhet när vi höll på att flytta in och dörren stod på glänt för att börja ha åsikter om hur linneförrådet var placerat mm.
    Hon framförde sina åsikter med halvhög röst.

• Namaste72

Vi bor i ett litet område, med kanske 25 hus. Alla grannarna är pensionärer och hemma på dagtid. De var supernyfikna när vi flyttade hit men vi är lika nyfikna. Vet tyvärr inte vad folk heter utan kallar dem tex Flaggmannen, Krullet och Stekarn, Churchills husse etc.
    Tycker det är ganska mysigt med folk omkring oss.

• Mirakel händer

Å jag visst är det värre i stan. Har ett barn med handikapp och det kunde inte grannarna förstå att han fick sina raseri utbrott. Var alltid tvungen att förklarar. Men då sa de det syns ju inte. Skrikandes

♥♥♥Det närmar sig ♥♥♥
  • CUFC

Dom är för lite nyfikna! jag springer runt naken men ingen har reagerat. Lätt besviken.

Annars tror jag knappt mina grannar vet att vi existerar... Mittemot bor en mycket grå tyst man som visserligen är trevlig men som inte märks.

Väg i väg bor en 20 årig kille med sin tjej. Hans och delvis hennes största nöje är att supa. Har nog inte sett honom utan en ölburk i handen och en systemet kasse i andra. Rekordet är kl 6 en söndags morgon. Han trillar nog av skrumplever snart får man hoppas. Han har jag inte mycket över för.
    Under mig är en pizzeria och dom vet visserligen vad jag vill ha på pizzan så det är väl dom som är mest "nyfikna".

• RonjaLi

Jag är en sån som kan bli riktigt hatisk mot vissa människor ibland, tyvärr

Som vår ena granne tex. Vi bor i parhus, (egentligen kedjehus men det är en passa parhus i längor) och vi har alltså denna kvinna vägg i vägg.
    Hon är pensionerad men pigg. Smal som bara den och gammalt handbollsproffs.
    Hon är ALLTID ute i trädgården vilket är skitjobbigt eftersom hon alltid ska lägga sig i allt.
    Vi känner inte henne, har endast bott där i 1,5 år men om vi tex har folk hemma så står hon och hänger över buskarna och ska fråga ut våra gäster!
    Hon säger åt barnen och talar om för folk hur dom ska träna sina hundar osv. Alltid på ett trevligt sätt, hon är ingen surkärring, men nog så irriterande att främmande människor talar om för en hur man ska göra!
    Dessutom har vi aldrig kunnat äta ute på altanen eftersom hon har en ruskigt äcklig konstant slemhosta och vi är äckelmagade båda två! Inte så trevligt att lyssna på när man äter

• RonjaLi

Kan tillägga att vi nu köpt villa och flyttar om 2 månader så vi slipper henne

Och vi vet vilka som flyttar in efter oss.... Hon kommer inte bli glad

• The Arrow
    CUFC skrev 2007-06-19 14:55:35 följande:
    Dom är för lite nyfikna! jag springer runt naken men ingen har reagerat. Lätt besviken.Annars tror jag knappt mina grannar vet att vi existerar... Mittemot bor en mycket grå tyst man som visserligen är trevlig men som inte märks.Väg i väg bor en 20 årig kille med sin tjej. Hans och delvis hennes största nöje är att supa. Har nog inte sett honom utan en ölburk i handen och en systemet kasse i andra. Rekordet är kl 6 en söndags morgon. Han trillar nog av skrumplever snart får man hoppas. Han har jag inte mycket över för. Under mig är en pizzeria och dom vet visserligen vad jag vill ha på pizzan så det är väl dom som är mest "nyfikna".
    Hehe, det kanske är mest du som är nyfiken
  • The Arrow
    RonjaLi skrev 2007-06-19 14:58:00 följande:
    Kan tillägga att vi nu köpt villa och flyttar om 2 månader så vi slipper henne Och vi vet vilka som flyttar in efter oss.... Hon kommer inte bli glad
    Men! Vilken hrrm, speciell dam, ahja, skönt ni flyttar
    Man måste väl kunna sitta på sin egen altan och äta gott!
Svar på tråden Hur nyfikna är era grannar på dig/er?