• maddebert

Klinker på klinker

De klinkerplattor vi har nu har släppt till viss del och värmen i värmeslingorna kommer inte upp. Vi hade tänkt bryta upp och lägga nytt men nu säger golvläggaren att det skulle ta sex veckor. Kan man lägga nya värmeslingor och nya plattor över det gamla golvet?

• Svar på tråden Klinker på klinker
  • Skogsstjärnan

Det tror jag inte! Men jag har ingen aning... så kanske. Men jag skulle nog inte göra det. Vill liksom ha ordentligt underlag om man ändå kostar på sig att renovera... Men fråga golvläggaren.

• jeeri74

Tror inte det går, men jag är ingen expert. Däremot låter det krångligt då golvet kommer bli högre, ev dörrar måste då ev kapas osv..

Fast jag tycker det låter lite mycket med 6 veckor för att byta golv.. Bryta upp gamla klinkersen borde inte ta så lång tid, och resten några dagar.
    Menade han/hon inte att de hade "väntetid" på 6 veckor? Om det nu bara gäller golvet.

• Trynträ

Låter som det är sex veckor tills hantverkaren har tid att fixa det hela. Det kan aldrig ta sex veckor att bara byta ut klinkersen. Att lägga ny klinkers på den gamla tror jag inte går. När man lägger klinkers med golvvärme så är det viktigt att värmen inte är på de första dygnen.

• PitraPi

Vi kommer att bryta upp befintligt golv och lägga nytt klinkers. Det är nog det bästa anser jag. Vi har vattenburen golvvärme och vår snickare sa att man kan lägga nytt klinkersgolv uppepå rakt av, men det känns onödigt att låta värmen gå igenom ytterligare ett lager material innan det värmer huset.

Tänk bara på att om ni har elgolvvärme bryter man ofta sönder elslingorna och måste lägga om allt!

Svar på tråden Klinker på klinker