• Livshlädje

Jag hatar datorer - hjälp mig hitta ett försvunnet dokument!

Fy fan vad jag avskyr datorer! De är dumma! Och den hrä som jag skriver på är rent ut sagt grym o elak o förmodligen djävulen själv! Kass är den i alla fall, och så smått på väg att krascha. Men, ändå använder jag den dagligen o hoppas på ett smärre mirakel - antingen i hårddisken eller i min shoppingbudget!

Till saken - jag jobbade med ett Worddokument i Internet explorer när datorn tyckte det var dags för en vilopaus.. Microsoft office är "trasigt", därför jobbade jag i IE. I vanliga fall när detta händer så kan jag hitta dokumentet "recovered" i Word.. Men icke sa Nicke, inte denna gång..

Nu gissar jag att man kan hitta dokumentet i nåt annat minne nånstans.. Kan man det..? *ler hoppfullt* Typ cacheminne.. *hoppas att jag inte är ute o cyklar*

Och ja, jag ska ta sambon i öronen o fira midsommar med att köpa en ny dator! Finns inget val nu! Men hjälp mig rädda detta dokument först!

Tack, tack, tack!

• Svar på tråden Jag hatar datorer - hjälp mig hitta ett försvunnet dokument!
  • Sofis

IE, menar du internet explorer? För i sådana fall finns nog tyvärr inte dokumentet kvar

• Trynträ

Om du har sparat ner dokumentet förut så kan du ju testa att söka efter det i utforskaren.

• Livshlädje

Nä, jag hittar inget i temp internet files..

Jag har sparat det förut - både i word o som favorit i IE - men när jag söker så finns inget. Och när jag trycker på genvägar så säger datorn att "länken är tom", typ..

Just nu så hann jag inte spara, "skulle bara.."..

Fan!

• Trynträ

Men om du sparat den förut så kan den inte bara försvinna från hårddisken såvida den inte hamnat i papperskorgen.

Har du testat att söka på c:\ ? dvs. markerat c:\ i utforskaren och klickat på knappen Sök, valt Alla filer och mappar, Hela elller en del av filnamnet och skrivit in *.doc

Då får du upp alla worddokument som finns på hela hårddisken.

Skriv

kanelbulla skrev 2007-06-19 20:24:25 följande:
    Nä, jag hittar inget i temp internet files.. Jag har sparat det förut - både i word o som favorit i IE - men när jag söker så finns inget. Och när jag trycker på genvägar så säger datorn att "länken är tom", typ.. Just nu så hann jag inte spara, "skulle bara..".. Fan!
  • Livshlädje
    Trynträ skrev 2007-06-19 20:47:56 följande:
    Va sjutton kom ordet Skriv ifrån. *kliar mig i pannan*
    -säger ju det - datorer lever sina egna små liv!

Kruxet är väl att jag sparat det både osm worddokument o favorit i IE.. eller, jag vet inte.. sök- funktionen hittar i all afall inget, inte ens nu när jag ändrat så att även gömda dokuments ka visas..

Jag fortsätter jobba på saken o hör av mig om jag lyckas..
  • Trynträ

Ok. Då får jag önska dig lycka till. Du har inte råkat spara det som html fil då?

kanelbulla skrev 2007-06-19 21:24:56 följande:
    -säger ju det - datorer lever sina egna små liv! Kruxet är väl att jag sparat det både osm worddokument o favorit i IE.. eller, jag vet inte.. sök- funktionen hittar i all afall inget, inte ens nu när jag ändrat så att även gömda dokuments ka visas.. Jag fortsätter jobba på saken o hör av mig om jag lyckas..
  • Livshlädje
    *lycklig*

Jag har fixat det! När jag hade valt att dolda dokument skulle visas så fanns det plötsligt ett nytt .temp- dokument på den plats där det låg förut! Döpte om till .doc o lyckades efter många försök öppna med IE..

Ny dator på torsdag!

Tack!
  • Trynträ

Va skoj att det löste sig.

kanelbulla skrev 2007-06-19 22:29:43 följande:
    *lycklig*Jag har fixat det! När jag hade valt att dolda dokument skulle visas så fanns det plötsligt ett nytt .temp- dokument på den plats där det låg förut! Döpte om till .doc o lyckades efter många försök öppna med IE.. Ny dator på torsdag! Tack!
  • Livshlädje

Ja, så skönt!

Det var det dokument där jag lagrat all info om dotterns utveckling.. Såna viktiga saker som när hon jollrade första gången och satt utan stöd, och vinkade och när första tanden kom..

*hade inte klarat mig utan det*

• Livshlädje

Amexblue - jag kommer inte in på din sida o kan således inet svara dig där. Jag svarar därför här - nä, jag har ingen aning om - billigt o bra är slagordet! Har du något trevligt förslag..? Vi har förresten funderat på att hyra från Leasy - är det en bra eller dålig idé?

• c0ol

vilket som förutom leasy blir billigare, tex avbetalning via dell eller siba eller någon annan butik, men bästa är ju såklart kontant

Svar på tråden Jag hatar datorer - hjälp mig hitta ett försvunnet dokument!