Spolning
Spelar det ngn roll när man gör spolningen? Jag har fått tid nästa månad, mitt i min ÄL tid, dag 18 ef mensens första dag. Är det en för eller nackdel? Borde det göras innan så att ägget inte skadas? Kan det "sköljas bort"?
Spelar det ngn roll när man gör spolningen? Jag har fått tid nästa månad, mitt i min ÄL tid, dag 18 ef mensens första dag. Är det en för eller nackdel? Borde det göras innan så att ägget inte skadas? Kan det "sköljas bort"?
Tack!!!
Jag hade det på känn.... Ska boka om direkt.
Afrodite78- tack för tipset. Ingen har sagt till mig heller.
)
God is a girl- hur kan man akta det??? Förstår inte riktigt *lite trög här*
Blev du alltså gravid den ÄL, som du gjorde spolningen?
God Is A Girl skrev 2007-06-20 10:09:39 följande:
Efter allt man gått igenom med hormonella obalanser och sjukdom iom det så skrämmer mig inte ens en förlossning
Jag ska nog klara en spolning jag med.
Tack för tipsen och det är superbra att höra alla sidor såklart. Så man kan förbereda sig med smärtstillande om man vill det och så att man kan ha ngn att hålla i handen.
Hallåy tjejer, imorgon måndag ska jag göra spolningen!!!
) Wwwwwwiiiiiiiiii hjälp...
Har fått tid halv elva men blir kallad halv tio för medicinering/smärtstillande.. Det var ju superbra att dem gör så.
Håll tummarna för mig please *nervös*
Nu har jag gjort spolningen, kontrast ultraljud... Det gick superbra, väldigt bra passage i båda äggledarna
Idag har jag ÄL och det syntes flera ägg varav ett bamsestort... så det stämmer ju.
enl info här på FL förut har jag fått veta att man inte ska ha sex pga infektionsrisk men det stämde inte alls. Enbart om man har eller har haft klamydia. Så det var fritt fram och till och med mycket smart att ha sex nu, när vi sett det stora ägget och vi vet att det är fritt fram för det att vandra genom äggledarna...
JAG ÄR SÅÅÅ GLAD!!!
Förövrigt så gjorde det inte ont alls. Det kändes lite molnande bak i ryggen när dem fäste i livmodertappen, annars ingenting, Jag fick komma dit en timme innan och fick smärtstillande också...
kram från en glad tessidess
Vädur 78 skrev 2007-07-23 20:10:18 följande:
Slappna av, ha din man med dig.
Det går väldigt väldigt lätt och tar inte lång tid. Inget du behöver oroa dig för alls. Du får smärtlindring innan i form av stolpiller och det känns inte mycket alls. >Gör inte ont utan mest en känsla av att något händer där nere.
Jag är såå lycklig över att ha gjort det och kan tänka mig att göra det igen utan problem.
Lycka till!
Kram tessidess