Inlägg från: Glimmerfall |Visa alla inlägg
  • Glimmerfall

Saker vi minns!

Åh jag minns mina fingervantar virkade vita, plus en massa plastarmband, svart/vita kläder med någon cerise detalj...allt för att vara så lik Madonna som möjligt på skolavslutningen i tvåan!

• Glimmerfall

Åh ja såna hade jag två stycken. Jag har faktiskt dom kvar! Ska ta ett foto på dom när jag kommer hem i eftermiddag!

Två Kottar skrev 2007-06-20 09:56:35 följande:

Jag minns de här 4-kantiga termosarna av plast med typ Disney-motiv på. Man fällde ut en liten "pip" som man hällde ifrån. Alla hade sådana i lågstadiet.
  • Glimmerfall
    Giron72 skrev 2007-06-20 09:58:25 följande:
    Hade rubiks kub men även en lång maskliknande grej som man kunde vinkla ihop till en boll.

Denna du menar?
    ~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • Glimmerfall

Nu är jag helt såld på denna tråden! Åh vad underbart!

Minns Jane Hellen Shampoo. Jag gillade dock mest den gröna!

• Glimmerfall

Fragglarna http://home.online.no/~groennsl/fragglene/

Sen minns jag ju klädseln man hade när man gick på disco på fritidsgården....
    ...trikåbyxor med hällor under fötterna nedstoppat i strumpor, någon sorts collegetröja nedstoppad i byxorna, hängslor och ett brett skärp. Plus krusat hår så klart!

Vilken syn! Hahaha! Ja det var ju snyggt då!

• Glimmerfall
  • Glimmerfall
    Theorese skrev 2007-06-20 10:59:58 följande:
    Är det någon mer än jag som minns bandet Bros? www.discogs.com/release/358271
    Ja oh ja...inga favoriter dock. Mina favoriter var Glen Medeiros och Rick Astley bland annat...

Glennan

Rickan
  • Glimmerfall
    mickans skrev 2007-06-20 11:19:24 följande:
    Skimra: Du är en hejjare på det här du Jag mins askkoppar ALLA rökte och överallt ;-/( kanske inte så glatt eller hällsosamt minne....men men )
    Hehe ja du vet. 80-talet är som ett enda stort leende...som man saknar då förstås!
  • Glimmerfall

Och vem minns inte Fame, !

• Glimmerfall
    Sasseluring skrev 2007-06-20 12:09:20 följande:
    Har inte gått igenom hela tråden men....hos mig sitter  Urcellen Ellen säkert i minnet.... En annan goding var Bagen, musikprogrammet med hon med stora munnen....Eller Charles Nonsens.... var kom han ifrån??? Har frågat många kompisar men ingen minns han...? Någon här kommer kanske ihåg den något sjuka figuren?
    Bagen och hon med stora munnen var ju Cia Berg....

• Glimmerfall
    Gul13 skrev 2007-06-20 13:39:55 följande:
    Minns någon en svart saltlakrits klubba som var ganska platt och oval med plast runt. Något med häxa i namnet kanske? Extremt god var den.
    Häxvrål kanske...som finns i sån där lång sak nu.
  • Glimmerfall
    Gul13 skrev 2007-06-20 14:24:25 följande:
    Skimra: Fanns den som klubba förr i tiden tror du? Finns den hårda varianten kvar fortfarande?
    Jag har ingen aning. Men det kan kanske vara det just eftersom du sa att det var något med häxa i namnet.
  • Glimmerfall
    werner skrev 2007-06-21 12:54:52 följande:
    Ja - tvpiraterna ja! Jag var rädd för Olyckan...
    werner skrev 2007-06-21 12:53:08 följande:
    Luktsudd. Linus på linjenHoppboll. Jag ville ha en sånhär på bilden, men fick en med asterix på istället. Blev urbesviken såklart

Åh vad jag skrattar så fort jag läser något i denna tråden. Man sitter nästan och ropar högt -Ja just det! -Åh ja det! -Javisst ja! Haha!

Olyckan var jag oxå skiträdd för! Jag var övertygad om att han skulle dyka upp på parkeringar bakom bilar.

Och exakt sån hoppboll du hittade bild på hade jag. Den finns faktiskt kvar i mammas och pappas källare. Ska nog ta fram den till sonen i sommar. *ljuvligt*

Svar på tråden Saker vi minns!