Inlägg från: smulan 75 |Visa alla inlägg
  • smulan 75

Saker vi minns!

CarpeDiem74 Jag minns de hjärtan till barnvagnen o selen i skinn/läder med luddig insida o hakar i ändarna. Nötcreme finns ju fortfarande. Min favvis var snusklubborna el smulorna som knastrar o bubblade i munnen o blev tuggummi.

• smulan 75

Har ett foto på mig typ 5 år där jag hade röda strumpor,lila byxer i plych,blå tröja i plysh o brun slipover snyggt

• smulan 75

Riara: de refresh kolorna finns fortfarande på pressbyrån o banana skids oxå o alla 50 öres tuggummi minns ni väl? shake,jenka,funny,turbo o bugg mm. finns oxå kvar på pressbyrån. Ngt annat jag hade dille på var Batman läsken svartburk med loggan på jättegod läsk nästan som apelsinfantan Hubba bubba finns ju oxå ftf

• smulan 75

Tennistränaren,hoppstyltor,gummibandet,enhjuling,lådbilen,skrindan,drakar(med snöre i luften)samt gamla sega&nintendo konsollerna o beta videon

• smulan 75

Ja jag minns dom hade alla albumen med Finn&fiffi o brukade titta på fragglarna på tv min faster stickade en tröja till mig med vips på o öronen o svansen var toffsar

• smulan 75

Tidningarna: Pellefant,Binky,Lilla Lotta,Bobo,Mad,Penny,Min Häst samt alla klippdocker (man samlade från farmors allers tidning)O boksamlingar: Windy,Anna,Kitty,Mary lou,Bonnie,Fröken sprakfåle mfl någon som minns dessa?

• smulan 75

Jag minns läppglansen från h&m i plåtburkar fanns i smakerna:jordgubb,hallon,päron,mint o lakrits mfl.(lakrits var min killkompis favorit brukade alltid äta upp den)hårglitter spray i olika färger samt den färgade hårgelen hade alltid chockrosa o använde som slingar var ursnyggt tyckte jag som blondin

• smulan 75

Ingen som kommer ihåg ett godis pulver som bubbla o knastrade i munnen o blev tuggummi (blå påse med en grön alien på)el en påse med surt o en med salt som man doppade en ätbar pinne i dippers tror jag det hette

• smulan 75

Hittade en sån grön läskback i förrådet när vi flyttade men jag kastade den Saknar gb-glassarna Grodan,x-17 samt finger de var mina favoriter som liten

Svar på tråden Saker vi minns!