• Flutterby

Hjälp! Bensinlucka låst sig! Passat Variant

Kan någon hjälpa mig! Bensinluckan på bilen har låst sig, vi fattar inte hur man ska få upp den. Det har aldrig hänt förut, visste inte ens att det gick att låsa den. Var kan jag få hjälp om ingen här vet något?

• Svar på tråden Hjälp! Bensinlucka låst sig! Passat Variant
  • Majsan70

Jag vet inte om det här kan hjälpa dig, men Volvo bilarna har en låsvajer bakom panelen i bagaget som man kan nödöppna med? KAnske Passaten har nåt liknande?

Annars så kan du ringa en passat verkstad och höra om de har nåt knep att dela med sig av.

• Flutterby

Majsan: Tack! Har just hittat instruktionsboken o där står det om nå't sådant. Hoppas det funkar.

Maken har ju kört till jobbet med bilen, så det blir lite svårt att förklara per telefon! Han _måste_ dessutom tanka för att komma hem! *suck* Undrar om han kan få hjälp på en mack, vad tror ni?

• Majsan70

Han får la ta loss panelen o leta lite. Inte så svårt alls.

Hur mycket hjälp man får på macken är ju en annan femma. Det beror ju helt på VEM som jobbar o hur mycket just den personen kan?

• Flutterby

majsan: Jo, det är klart. Han ska ringa mig efter jobbet så får jag försöka "guida" per telefon. Varför är texten i manualer alltid direktöversatta från originalspråket? Man fattar ju knappt vad det står ibland!*suck* Kanske kan fota bilden med mobilen?(snilleblixt)

Håhåjaja, bilar är inte lätta att handskas med alla gånger.

• Majsan70
    Flutterby skrev 2007-06-20 10:02:09 följande:
    majsan: Jo, det är klart. Han ska ringa mig efter jobbet så får jag försöka "guida" per telefon. Varför är texten i manualer alltid direktöversatta från originalspråket? Man fattar ju knappt vad det står ibland!*suck* Kanske kan fota bilden med mobilen?(snilleblixt)Håhåjaja, bilar är inte lätta att handskas med alla gånger.
    De är inte lätta att handskas med nä. *S* Alltså lämnar jag alltid in min bil på verkstaden så fort det är nåt. TROTS att jag bygger bil hela nätterna o mycket väl kan fixa vissa grejer. *muahaha*
  • LC Star

Hade samma problem här i måndags på min bil men det var bara centrallåset som dumma sig och glömde tanklocket = )

• Bisquit

innan du börjar pilla allt för mycket kan du väl ringa en verkstad och höra.

• Flutterby

Bisquit: Fast det står ju i manualen hur man ska göra om luckan "gått i baklås" tror inte det är npgon fara.

• Flutterby

Ha ha! Mycket väsen för ingenting! När maken kom ut till bilen nu efter jobbet o låste upp den så öppnades tankluckan också! Skönt att slippa mixtra!

Svar på tråden Hjälp! Bensinlucka låst sig! Passat Variant