• pseudonym1

Koffeinfritt kaffe ok??

Är i v 7 och en stor kaffeälskare.
    Har ju läst att man ska dra ner på kaffet men nu när man sitter ute i solen är det ju så gott. Har bara druckit ca 2 koppar om dagen men tänkte att jag kan dricka koffeinfritt kaffe ist så kan jag dricka mer.

Är koffein fritt kaffe ok? Alltså är det koffeinet man ska undvika eller är det ngt annat i kaffet som inte är bra?

• Svar på tråden Koffeinfritt kaffe ok??
  • MiniHedvig

Vill också veta... *puffar lite*

• supergrl

Koffein fanns i de tabletter min BM skrev ut när jag var så illamående(och efedrin)så farligt är det nog inte. Det står så mkt om kaffe. Drick inte, drick 2 koppar, drick med måtta eller drick som vanligt.

Jag dricker en kopp om dan istället för mina vanliga 5 koppar. Koffeinfritt kaffe är också gott och känns det bättre för dig så drick det! :)

Jag tappade totalt kaffesuget mellan v 5 och 11 men nu smakar det gott igen.

Är inte barnmorska eller dietist utan bara en vanlig kaffedrickare som försöker använda sunt förnuft.

• pseudonym1

Tack för svaren!
    Ska läsa genom den. Självklart ska man använda förnuftet och inta saker men måtta.
    Men eftersom jag gärna häver i mig massa kaffe så skulle det ju inte vara så dumt om koffeinfritt var ok i mängder

• listo

Rekommendationen är att gravida inte får i sig mer än ca 300 mg koffein per dag, vilket motsvarar ungefär 3 koppar kaffe. 1 kopp = en och en halv deciliter.

Eftersom det är koffeinet man bör begränsa så är koffeinfritt kaffe HELT okej, du kan dricka hinkvis av det om du vill

• MiniHedvig

Härligt att höra!! Koffeinfritt it is alltså!

Svar på tråden Koffeinfritt kaffe ok??