• NinaFina

Vad har ni i lön???

Jobbar som sjuksköterska på ett akutsjukhus. 3 års utb. 6,5 års erfarenhet. Tjänar ca 25.000/månad inkl ob-tillägg.

• NinaFina

Ni som tycker att vi sjuksköterskor tjänar bra... allt är relativt. Jag som ssk har ett himla ansvar för människors liv, gör jag ett misstag kan jag åsamka en patient skador eller i värsta fall kan han/hon dö. Det borde väl vara värt något kan man tycka... Man går ofta omkring på jobbet med ständigt adrenalinpåslag.

Dessutom ska man betänka att jag har oregelbundna tider med dag/kväll/natt-tjänstgöring och det sliter oerhört på kroppen. Så min lön är ju inklusive ob man får från nätter och kvällar. Jag vet att jag har en ganska bra lön för att vara ssk, och blir beklämd över att se hur dålig lön en del av mina kollegor har. Tråkigt att alla som jobbar med människor (skola, vård, omsorg) ska ha så dåliga löner. Hoppas det kommer bättre tider när man inser att det är ett viktigt jobb och alla lärare och vårdpersonal o.d. får den lön de bör ha för det jobb de utför.

Svar på tråden Vad har ni i lön???