• DaCiss

Vad har ni i lön???

Lägsta föräldrapenningen men jag tar ut bara 5 dagar i veckan. Så jag får 3.200 i handen per månad ca. Maken får ut 7.500 i sjukbidrag.

• DaCiss

Jga kan ju också säga att jag har studerat 4 år efter högstadiet så har även jag studielån att betala tillbaka. Ändå har jag inget arbete och skulle jag få arbete skulle min lön ligga på runt 10.000-15.000 i månaden före skatt. Och just nu får jag och min man tillsammans ut 11450 totalt med barnbidrag och allt medräknat. Så, vi är 2 pers och ett litet barn här och vi klarar oss. Så man kanske inte ska vara så missnöjd om man sitter med en lön över 20.000 i månaden per skalle. Eller över 15.000 per skalle eller ens 10.000 kan jag ju säga. För om vi klarar oss med 12.000 i månaden totalt med lån och grejer, då borde andra klara sig fint med 30.000 totalt i månaden. Men visst, har hört att man har mer utgifter om man har mer inkomster men det beror ju förstås på vad man prioriterar i livet och vilka utgifter man är beredd att ta.

Det är ju inte olagligt att klaga, alla brukar klaga nu som då på hur de har det. Mänskan är aldrig nöjd. Men kom bara ihåg, det finns alltid någon som har det sämre. det är ju faktiskt inte roligt för mig till exempel att höra att någon som har bra mycket mer pengar per månad och dessutom beklagar sig över det.

Svar på tråden Vad har ni i lön???