• Anonym

Vad har ni i lön???

Vi klarar oss bra på de pengar vi har, men hade gärna haft lite mer så vi kunde köpa hus.

Han får ut 13 000 / mån jag 9 600 kr/ mån.
    Jag har studielån på 200 000 kr. Som skall betalas. Vi har lån på lägenheten på 400 000 kr. Har bil, liten båt.

Eftersom jag inte har fast och inte är berättigad till mer än ALFA-kassa så känns det lite jobbigt...

Fast jag tycker att det känns jobbigt när folk klagar på hur lite de har att leva på när jag vet att de har mer än en själv.

Enda anledningen till att jag är missnöjd med min lön är att jag har läst 4 år på högskola och ändå inte får ett fast jobb... detta är mitt tredje jobb som inte kommer att leda till fast.

• Anonym

Jag (administratör) 19 000 han (filialchef) 40 000. Inga studielån. Lever väldigt gott...

• Anonym

JAg arbetar som usk o har 16400 i mån.

• Anonym

Jag jobbar som journalist på en landsortstining, tjänar 16 800 i månaden, baserad på en heltidstjänst. Minuset är bara att jag för tillfället endast jobbat 60%, vilket innebär att jag får ut cirka 10 000 kronor efter skatt. Stämplar upp resten så från a-kassan får jag cirka 1 500 i månaden.
    Min sambo är butikssäljare och tjänar cirka 16 500 i månaden. Vi klarar oss, men vi lever tyvärr ofta över våra tillgångar. Hur man än bär sig åt så är pengarna slut två veckor före löning.
    Blir väl att skärpa sig när man får barn...

• Anonym

Jag jobbar som journalist på en landsortstining, tjänar 16 800 i månaden, baserad på en heltidstjänst. Minuset är bara att jag för tillfället endast jobbat 60%, vilket innebär att jag får ut cirka 10 000 kronor efter skatt. Stämplar upp resten så från a-kassan får jag cirka 1 500 i månaden.
    Min sambo är butikssäljare och tjänar cirka 16 500 i månaden. Vi klarar oss, men vi lever tyvärr ofta över våra tillgångar. Hur man än bär sig åt så är pengarna slut två veckor före löning.
    Blir väl att skärpa sig när man får barn...

• Anonym

Min man får ut 16 000 o jag får ut 7000 och vi klarar oss jätte bra. Vi har ingen bil och då har vi ju mindre utgifter. Vi bor i en trea o det e precis lagomt stort för oss 2 och bebisen...

• Anonym

Jag tar min examen om en vecka. Är då sjuksköterska och har fått jobb i kommunen. Månadslön 20 000 (med sem. ers. någonstans runt 22 500). Vilket jag är mycket nöjd med, iallafall i förhållande till vad många av mina studiekamrater kommer att tjäna.

• Anonym

Är anonym eftersom jag inte vet om sambon vill att jag skriver om hans inkomst här.

Jag får 6400/månad i studielån, men inte varje månad dock, nu i maj blir det ju bara runt 5000 och samma sak är det i december.
    Min sambo får ut ca 8500 per månad.

Summa: 14900. Vi klarar oss bra på det men har inte råd att ha bil, vilket är synd, sambon skulle behöva en det tar sån tid att ta sig till jobbet med buss (skiljer ca 40 min enkel resa) men det får vänta.

Men det här har ju ett slut, när jag pluggat klart har sambon kanske kommit upp lite i lön och jag räknar med ca 25000 i ingångslön så då kan vi köpa en bil!

• Anonym

jag har 16000 i grundlön och min fru ca12500 i grundlön,+1900 i barnbidrag,(2 barn alltså)vi bor i villa,har 2 ganska nya bilar, ett dyrt måste,(pendlar bägge,tyvärr) men min fru är VÄLDIGT ekonomisk när det ska handlas så vi klarar oss bra på det!

• Anonym

Aha!! Nu har jag fått reda på att de flesta i Sverige har ganska hög skatteprocent, och kanske också därför högre löner. Jag är förskollärare i Finland, har en lön på motsvarande ca 16 000 kronor och betalar 20 % i skatt. Ingen fet lön men jag klarar mig bra!

Svar på tråden Vad har ni i lön???