• Anonym

Vad har ni i lön???

Vi klarar oss bra på de pengar vi har, men hade gärna haft lite mer så vi kunde köpa hus.

Han får ut 13 000 / mån jag 9 600 kr/ mån.
    Jag har studielån på 200 000 kr. Som skall betalas. Vi har lån på lägenheten på 400 000 kr. Har bil, liten båt.

Eftersom jag inte har fast och inte är berättigad till mer än ALFA-kassa så känns det lite jobbigt...

Fast jag tycker att det känns jobbigt när folk klagar på hur lite de har att leva på när jag vet att de har mer än en själv.

Enda anledningen till att jag är missnöjd med min lön är att jag har läst 4 år på högskola och ändå inte får ett fast jobb... detta är mitt tredje jobb som inte kommer att leda till fast.

• Anonym

Jag (administratör) 19 000 han (filialchef) 40 000. Inga studielån. Lever väldigt gott...

• Anonym

JAg arbetar som usk o har 16400 i mån.

• Anonym

Jag jobbar som journalist på en landsortstining, tjänar 16 800 i månaden, baserad på en heltidstjänst. Minuset är bara att jag för tillfället endast jobbat 60%, vilket innebär att jag får ut cirka 10 000 kronor efter skatt. Stämplar upp resten så från a-kassan får jag cirka 1 500 i månaden.
    Min sambo är butikssäljare och tjänar cirka 16 500 i månaden. Vi klarar oss, men vi lever tyvärr ofta över våra tillgångar. Hur man än bär sig åt så är pengarna slut två veckor före löning.
    Blir väl att skärpa sig när man får barn...

• Anonym

Jag jobbar som journalist på en landsortstining, tjänar 16 800 i månaden, baserad på en heltidstjänst. Minuset är bara att jag för tillfället endast jobbat 60%, vilket innebär att jag får ut cirka 10 000 kronor efter skatt. Stämplar upp resten så från a-kassan får jag cirka 1 500 i månaden.
    Min sambo är butikssäljare och tjänar cirka 16 500 i månaden. Vi klarar oss, men vi lever tyvärr ofta över våra tillgångar. Hur man än bär sig åt så är pengarna slut två veckor före löning.
    Blir väl att skärpa sig när man får barn...

• Anonym